کارهایی که کمردرد شما را تضمین می کند

کارهایی که کمردرد شما را تضمین می کند

حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد مردم در طول زندگی خود، کمردرد را تجربه خواهند کرد. ما بارها و بارها درباره اهمیت حفظ وزن سالم برای جلوگیری از این نوع دردها می شنویم. اما اگر وزن ایده آلی دارید و یک فرد فعال هستید اما هنوز دچار کمردرد می شوید، چه؟

اگرچه ممکن است کمردرد تا مدت ها شما را درگیر خود کرده و فعالیت هایتان را محدود کند، اما این درد، نشانه ای است از وجود اشکال درونی بدن که ناشی از اشتباهاتی است که در زندگی خود مرتکب آن شده اید!

عادات و فعالیت های روزانه خود را بررسی کنید و ببینید آیا هیچ کدام از این هشت اشتباه را مرتکب می شوید؟ اگر پاسخ مثبت است، پس راهی برای ترک آن ها پیدا کنید:

۱- دورکار هستید

کار کردن در خانه مزایای زیادی دارد، از جمله آن که شما دیگر ناچار به رفت و آمد نیستید، غذای سالم مصرف می کنید، هر زمان که احتیاج داشته باشید، استراحت می کنید، هرجا که بخواهید، نشسته یا خوابیده کارتان را انجام می دهید و … .

مشکلات این روش زمانی شروع می شود که کار در خانه به کار بر روی مبل و بدتر از آن بر روی تخت تبدیل شود. هر دو وضعیت بدنی باعث کاهش پشتیبانی گردن و کمر خواهد شد و می تواند به ستون فقرات آسیب زیادی وارد کند.

درمان کمر درد+فیلم

با ایجاد چند تغییر ساده در موقعیت کاری خود، می توانید از مزایای کار انعطاف پذیر بدون قرار دادن خود در معرض خطر ابتلا به مشکلات کمر و گردن را لذت ببرید. بهتر است برای کار در منزل، از یک میز و صندلی استفاده کنید، هر زمان که بخواهید به خودتان استراحت داده، قدم بزنید و یا چیزی بنوشید.

۲- بیش از حد می نشینید

بسیاری از مردم می گویند نشستن، همان سیگار کشیدن مدرن است. مضر شمردن نشستن طولانی مدت تنها به دلیل قوز کردن مداوم در این دوره نیست. برای آن که هر ماهیچه بتواند به طور موثری عمل کند، نیاز به استراحت و انبساط دارد.

نشستن بیش از حد، ما را در یک موقعیت رو به جلو قرار می دهد، و در نتیجه ستون فقرات  به سمت جلو حرکت می کنند. این جایی است که کمردرد شروع می شود.

برای بی اثر کردن نشستن های مداوم، به پشت بر روی یک توپ ورزشی  دراز بکشید، و دست هایتان را بکشید. همچنین می توانید هر روز، دو دقیقه در صبح و دو دقیقه در شب به طور پیوسته دراز کشیده و ستون فقرات را هم تراز کنید.

۳- کیف تان خیلی سنگین است

آخرین بار کی کیف تان را تمیز و مرتب کردید؟ کیف شما، نباید بیش از ۱۰ درصد از وزن شما، سنگین باشد. با این حال، هنوز زنان زیادی تمایل دارند کیف شان را پر از اشیای کوچکی کنند که ممکن است زمانی به آن ها نیاز پیدا کنند. وزن همه این اشیای کوچک روی هم رفته می تواند فشار زیادی را به بدن تان تحمیل کرده و در آخر موجب کمردرد شود.

کیف خود را با اقلام غیرضروری پر نکنید. آن را به طور مرتب، خالی کنید و مرتبا موقعیت آن را از شان ای به شانه دیگر یا به دست تان تغییر دهید. اگر ناچار هستید کیف سنگینی را حمل کنید، به جای کیف های دستی و … از کوله پشتی استفاده نمایید. در این صورت فشار کمتری به کمر و ستون فقراتتان وارد خواهد آمد.

۴- سخت ورزش می کنید

شما مجبور نیستید در تمرینات با شدت زیاد (HIIT)شرکت کنید. یک پیاده روی سریع می تواند شگفتی بیافریند. اگر بخواهید HIIT را امتحان کنید، ۱۰دقیقه زمان برای آن کافی است و به اندازه کافی به سوخت و ساز بدن کمک می کند.

بر خلاف اعتقادات برخی افراد، ورزش، احتمال ابتلا به کمردرد و آسیب های بعدی آن را افزایش نمی دهد بلکه ممکن است احتمال آن را کاهش دهد. مطالعات نشان داده اند که ورزش می تواند شدت درد را ۱۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

پیاده روی کنید و مطمئن شوید برای این کار کفش مناسبی را انتخاب نموده اید. همچنین سعی کنید تمرینات تقویت کننده کمر را به روال خود اضافه کنید.

۵- دچار استرس بالا هستید

برخی پزشکان معتقدند استرس اولین عامل بروز کمردرد در بین بیماران است. مطالعات بی شماری تاثیر احساسات بر درد را بررسی کرده است، از جمله یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که  کاهش استرس مبتنی بر ذهنیت می تواند به طور موثری علائم کمردرد را کاهش دهد و بر بهبود لوب پیشانی مغز جهت آگاهی عاطفی اثرگذار باشد.

سطح استرس روزانه خود را مورد ارزیابی قرار دهید و راه هایی برای رفع آن بیابید، از جمله یوگا.

۶- برنامه غذایی تان نادرست است

چگونه عملکرد دستگاه گوارش می تواند بر عملکرد کمرتان اثرگذار باشد؟ اسهال، یبوست و نفخ و گاز می تواند موجب کمردرد نیز شود. ناراحتی معده یا سیستم گوارش باعث التهاب و گاز می شود.

اغلب گاز باعث ایجاد فشار بر حفره شکمی، از جمله عضلات پشتی می شود که برابر با ۱۴ PSI (پوند در هر اینچ مربع) است، که همانند فشاری است که در پی یک بازی مداوم فوتبال تجربه می شود.

بیمارانی با رژیم غذایی کم ارزش، مانند آب نبات، پیتزا و نوشابه ها، که می تواند منجر به التهاب شود، دچار کمردرد نیز می شوند و همچنین بیماران مبتلا به کمردردی را  هم می بیند که از مواد غذایی سالم استفاده می کنند مانند: سالاد خام و مخلوط سبزیجات که باعث ایجاد گاز می شوند و در نتیجه به کمرشان فشار وارد می آید.

یک رژیم غذایی متعادل می تواند مانع مشکلات گوارشی و کمردرد شود. غذاهای بسیار پردازش شده، کربوهیدرات های تصفیه شده، قند و الکل بعضی از مجرمان رایج التهاب هستند.

۷- از بالش نامناسب استفاده می کنید و یا اصلا بالش نمی گذارید

به منظور تسکین درد کمر،  اغلب نیاز دارید سر و گردن را در حالت راحت قرار دهید. موقعیت ایده آل بالش زمانی است که سرتان پایین تر از گردن تان قرار داشته باشد. افزایش ارتفاع بالش باعث افزایش فشار روی سر و گردن و گسترش (یا انحنای) ستون فقرات می شود که منجر به درد و خواب ضعیف خواهدشد.

اگر به طور معمول به پشت خود می خوابید، بالش زیر زانوی خود قرار دهید تا انحنای طبیعی ستون فقرات حفظ شود. اگر به پهلو می خوابید، پاها را بالا به سمت قفسه سینه آورده و یک بالش بین دو زانو بگذارید. همچنین بهتر است از خوابیدن به روی شکم- تا جایی که امکان دارد- بپرهیزید، زیرا این موقعیت، سبب ایجاد قوس کمر و تحمیل فشار بر این ناحیه می گردد.

۸- سیگار می کشید

احتمال ابتلا به درد مزمن کمر درافراد سیگاری سه برابر نسبت به افراد غیر سیگاریاست. جالب است که سیگار کشیدن به این سادگی بر کمر تاثیر نمی گذارد، بلکه ابتدا بر مغز آنها تأثیر می گذارد. دانشمندان متوجه شدند سیگار بر روی بخشی از مغز که پاسخ دهنده کمردرد است اثر گذاشته و مقاومت فرد را کم می کند.

خبر خوب این است که محققان دریافتند ترک سیگار می تواند به جلوگیری از درد ختم شود.

 

منبع: tebyan.net

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.