کارت های بانکی همگی در کارت هوشمند ملی جمع می شوند

کارت های بانکی همگی در کارت هوشمند ملی جمع می شوند

کارت هوشمند ملی

تجمیع کارت ها با کارت هوشمند ملی

محمد جواد آذری جهرمی درباره طرح تجمیع کارت ها که پیش از این نیز از سوی وی مطرح شده و با برداشت های متفاوت همراه بوده، توضیح داد و اظهار داشت:به طور حتم تجمیع همه کارت های شهروندان اعم از کارت بانکی و کارت های دولتی موضوع مورد نظر نیست.کارت هوشمند ملی

کارت هوشمند ملی

وی افزود:ما برای اجرای دولت الکترونیک در نظر داریم تا کارت هایی مثل کارت سلامت، گواهی نامه، کارت پایان خدمت و… که در راستای خدمات دولت الکترونیک است را به جای چندین کارت در یک کارت ملی هوشمند تجمیع کنیم.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات دولت دوازدهم گفت:تجمیع بیش از ۳۰ میلیون کارت بانکی و چندین میلیون کارت دولتی در یک کارت امکان پذیر نیست و از ابتدای پیشنهاد ما هم چنین موضوعی مد نظر نبود و برخی برداشت ها درباره این طرح نادرست بود.

کارت هوشمند ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، تولید شده است. این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده اند. کارت هوشمند ملی، یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.

منبع: namnak.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.