کاخ سفید: توافق ترامپ و مکرون برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران و حزب‌الله


کاخ سفید: توافق ترامپ و مکرون برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران و حزب‌الله

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و امانوئل مکرون، همتای فرانسوی او در تماسی تلفنی درباره لزوم مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌ ایران و حزب‌الله لبنان اتفاق نظر داشته‌اند.

به گزارش عصرایران به نقل از دویچه وله، طبق اعلام کاخ سفید اوضاع سوریه و لبنان موضوع محوری گفت‌وگوی تلفنی رهبران آمریکا و فرانسه بوده است. ترامپ و مکرون در مورد ضرورت همکاری با هم‌پیمانان‌شان نیز توافق داشته‌اند.

 

مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه همچنین با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری خود، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تماسی تلفنی داشت. کاخ الیزه در این رابطه اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه در این گفت‌وگوها به اوضاع منطقه و راه‌های ممکن برای ایجاد و تقویت ثبات در خاورمیانه پرداخته است.

 

خبر اتفاق نظر مکرون و ترامپ پس از آن اعلام شد که سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان به فرانسه سفر کرد و با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو داشت.

 

حریری روز شنبه، چهارم نوامبر در حین سفرش به عربستان سعودی به‌طور غیرمنتظره از مقام خود کناره‌گیری کرده بود. میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان که از متحدان حزب‌الله محسوب می‌شود، هنوز استفعای سعد حریری را نپذیرفته است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.