کاخ سفید: تعرفه‌های آمریکا حتی بعد از آزادی برانسون لغو نمی‌شوند/تعرفه‌ ترکیه تاسف‌بار است

کاخ سفید: تعرفه‌های آمریکا حتی بعد از آزادی برانسون لغو نمی‌شوند/تعرفه‌ ترکیه تاسف‌بار است

کاخ سفید: تعرفه‌های آمریکا حتی بعد از آزادی برانسون لغو نمی‌شوند/تعرفه‌ ترکیه تاسف‌بار است

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,سندرز
کاخ سفید اعلام کرد: تعرفه‌های آمریکا علیه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه نشات گرفته از منافع امنیت ملی کشور هستند در حالی که تعرفه‌های گمرکی ترکیه علیه محصولات ما انتقام‌جویانه‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: تعرفه‌های اعمالی علیه ترکیه اگر اندرو برانسون کشیش بازداشتی آزاد شود باز هم لغو نخواهند شد. بهتر است عزم ترامپ را در بحران دو کشور آزمایش نکنید.

 

وی ادامه داد: این تعرفه‌ها ناشی از منافع ملی کشور هستند.

 

سخنگوی کاخ سفید نسبت به برخورد “بسیار ظالمانه و بد” ترکیه با کشیش برانسون ابراز تاسف کرد و بار دیگر گفت: می‌دانیم او فرد درستی است و هیچ کار بدی نکرده است.

 

سندرز درباهر تاثیر تنش بین واشنگتن و آنکارا تاکید کرد، آمریکا اوضاع را تحت نظارت دارد.

 

وی افزود: مشکلات اقتصادی ترکیه نتیجه رویکرد آن است و باید مسؤولیتش را بپذیرد مشکل این کشور در نتیجه تدابیری که آمریکا لحاظ کرده نیست.

 

سندرز اعلام کرد: آمریکا لغو تحریم‌هایی که علیه ترکیه از جمله تحریم‌ها علیه مقامات این کشور اعمال شده را به طور خاص در ازای آزادی برانسون و دیگران بررسی خواهد کرد.

 

در حال حاضر ترکیه و آمریکا روابط تنش‌آمیزی را بعد از اعمال تحریم از سوی دولت واشنگتن علیه دو وزیر ترکیه به دلیل آزاد نشدن کشیش بازداشتی آمریکایی دارند که متهم به مسائل تروریستی است.

 

جمعه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با دو برابر کردن تعرفه‌های آمریکا علیه واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه حمله‌ای را علیه اقتصاد ترکیه انجام داد که این مساله باعث کاهش شدید ارزش لیر ترکیه در برابر دلار شد.

 

سندرز اضافه کرد: تعرفه‌های اعمالی خارج از پاسخ متقابل است. ترکیه در مقابل تعرفه‌هایی را علیه چندین محصول آمریکایی از جمله الکل، تنباکو، خودرو اعمال کرد. همچنین ترکیه کالاهای الکترونیکی آمریکا را تحریم کرد.

 

سخنگوی کاخ سفید در عین حال به خبرنگاران گفت: تعرفه‌های اعمالی از سوی ترکیه مطمئنا باعث پشیمانی می‌شوند و تاسف‌بار و گامی در مسیر اشتباه هستند.

 

پنس: در مقابل ترکیه کوتاه نمی‌آییم

 

از سوی دیگر، مایک پنس، معاون ترامپ اعلام کرد، آمریکا هرگز در تقابل با ترکیه درباره کشیش آمریکایی کوتاه نخواهد آمد.

 

پنس افزود، ترکیه بهتر است عزم ترامپ را درباره بازگرداندن آمریکایی‌هایی که به اشتباه در خاک یک کشور خارجی در بند هستند، محک نزند.

 

وی در توییتر نوشت: من و ترامپ به عزم خود برای آزادی برانسون و بازگرداندن خانواده‌اش به شکور ادامه می‌دهیم.

 

وی از آمریکایی‌ها خواست برای برانسون و همسرش تا زمان بازگشتن به کشورشان دعا کنند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.