ژنرال آمریکایی: قصد ترکیه برای خرید اس-۴۰۰ روسیه خطری برای اف-۳۵‌های ناتو است

ژنرال آمریکایی: قصد ترکیه برای خرید اس-۴۰۰ روسیه خطری برای اف-۳۵‌های ناتو است

ژنرال آمریکایی: قصد ترکیه برای خرید اس-۴۰۰ روسیه خطری برای اف-۳۵‌های ناتو است

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,  خرید اس-۴۰۰
یکی از ژنرال‌های ارشد نیروهای هوایی ارتش آمریکا در اروپا گفت، برنامه‌های ترکیه برای خرید اس-۴۰۰ از روسیه این امکان را به روسیه می‌دهد تا پرواز جنگنده‌های اف-۳۵ را در اروپا رصد کند و این تهدیدی برای ائتلاف نظامی ناتو است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال تاد وولترز، مقام ارشد نیروی هوایی ارتش آمریکا در اروپا همچنین گفت که این مساله نگران کننده است اما برای حفظ روابط قوی نظامی با ترکیه به تلاش خود ادامه می‌دهد.

 

وی ادامه داد: آنچه که اس-۴۰۰ها می‌توانند انجام دهند این است که این قابلیت را دارند تا ظرفیت‌های اف-۳۵های رادار گریز را بهتر درک کنند و این به نفع ائتلاف ناتو نیست.

 

مقام‌های آمریکا و ناتو به دنبال جلوگیری از جمع آوری اطلاعات درباره اف-۳۵ ساخته کمپانی تسلیحات سازی لاکهید مارتین آمریکا توسط سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ هستند.

 

نروژ، انگلستان و ایتالیا در پایان سال جاری میلادی قرار است در مجموع ۴۰ فروند اف-۳۵ داشته باشند و ۲۴ فروند دیگر نیز سال آتی میلادی به این کشورها داده می‌شود؛ همچنین هلند قرار است دو فروند از این جنگنده‌های رادارگریز را داشته باشد.

 

ترکیه قرار است سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را از روسیه بخرد که این مساله باعث ایجاد تنش با واشنگتن شده و برخی از قانونگذاران آمریکایی به دنبال بلوکه کردن انتقال اف ۳۵ به ترکیه هستند.

 

یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی ماه گذشته میلادی گفته بود که ترکیه متحد اصلی ناتو است اما خرید اف-۳۵ ممکن است به خطر بیفتد و آنکارا اگر خرید اس-۴۰۰ ها را انجام دهد، با تحریم روبرو می‌شود.

 

آنکارا ماه گذشته میلادی در مراسم تحویل گرفتن نخستین فروند از اف-۳۵ در تگزاس حضور داشت و البته این هواپیما تا زمان آموزش‌های لازم برای خلبان‌های ترکیه‌ای در آمریکا می‌ماند.

 

عملیاتی شدن اف-۳۵ در ترکیه به سامانه‌های اس-۴۰۰ اجازه می‌دهد تا اطلاعات دقیقی درباره برد و سایر خصیصه‌های این جنگنده به دست بیاورد و ثبت کند. 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.