ژنرال آمریکایی سهوا از تعداد نیروهای کشورش در سوریه پرده برداشت


ژنرال آمریکایی سهوا از تعداد نیروهای کشورش در سوریه پرده برداشت

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,نظامیان آمریکایی

یک ژنرال آمریکایی با اعلام اینکه ۴۰۰۰ نظامی این کشور در سوریه هستند، تردیدهایی را درباره تعداد دقیق این نظامیان در سوریه به وجود آورد.  

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، جیمز جرارد، فرمانده یگان آمریکایی که از نیروهای “سوریه دموکراتیک” حمایت می‌کند، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: بیشتر از ۴۰۰۰ سرباز آمریکایی اکنون در سوریه هستند که از نیروهای “سوریه دموکراتیک” و جنگ علیه تروریسم حمایت می‌کنند.

 

بعد از اینکه یکی از خبرنگاران که این سؤال را مطرح کرده بود از پاسخ این ژنرال آمریکایی تعجب کرد، جرارد معذرت خواهی کرده و گفت: ببخشید، اشتباه کردم. نزدیک به ۵۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه هستند.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مجددا تأکید کرد که تعداد رسمی نظامیان آمریکایی در سوریه ۵۰۳ تن و در عراق ۵۲۶۲ تن هستند.

 

از زمانی که دونالد ترامپ، پست ریاست جمهوری آمریکا را در دست گرفته به جیمز ماتیس، وزیر دفاع این کشور آزادی بیشتری برای مشخص کردن تعداد نیروهایی که باید در خاک سوریه یا عراق مستقر شوند، داده است.

 

به طور کلی پنتاگون تعداد نظامیانی را که در این دو کشور مستقر هستند، فاش نمی‌کند.

 

جیمز جرارد در پاسخ به سؤال خبرنگار آناتولی درباره نزدیکی ایدئولوژی حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه گفت: این مساله موجب نگرانی بسیاری شده است اما من از دو سال پیش با نیروهای “سوریه دموکراتیک” کار می‌کنم و هیچ دلیل و سندی وجود ندارد که نشان دهنده روابط میان این دو باشد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.