ژاپن: کره شمالی خود را برای آزمایش جدید هسته ای آماده می کند

ژاپن: کره شمالی خود را برای آزمایش جدید هسته ای آماده می کند

ژاپن: کره شمالی خود را برای آزمایش جدید هسته ای آماده می کند

اخبار,اخبار بین الملل,آزمایش هسته ای

وزیر خارجه ژاپن امروز در یک سخنرانی در شهر کوچی ژاپن با اشاره به تخلیه خاک تونل های محل آزمایش های قبلی هسته ای کره شمالی افزود: به نظر می رسد کره شمالی به سختی کار می کند تا برای آزمایش بعدی اتمی آماده شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کیودو، ‘تارو کونو’ امروز شنبه در یک سخنرانی در شهر کوچی ژاپن با اشاره به تخلیه خاک تونل های محل آزمایش های قبلی هسته ای کره شمالی افزود: به نظر می رسد کره شمالی به سختی کار می کند تا برای آزمایش بعدی اتمی آماده شود.

 

کارشناسان می گویند اظهارات تارو کونو ممکن است بر اساس تصاویر ماهواره ای ارائه شده توسط ایالات متحده باشد.

 

او همچنین در مورد امکان نشست و مذاکره میان ‘شینزو آبه’ نخست وزیر ژاپن و ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی نسبت به هر گونه اقدام شتاب زده هشدار داد و گفت: باید با احتیاط با این موضوع برخورد کرد.

 

وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره به ارسال دعوتنامه مذاکره از سوی رهبر کره شمالی برای کره جنوبی و آمریکا افزود: این اقدام، چیز عجیب و غریبی نیست کره شمالی ممکن است از این دعوتنامه ها به نفع خود استفاده کند.

 

تارو کونو پیشتر نیز درخواست کره شمالی برای مذاکره با کره جنوبی را به ‘دیپلماسی لبخند’ تعبیر کرده و گفته بود نباید فریب این لبخند ‘پیونگ یانگ’ را خورد.

 

این اظهارات وزیر خارجه ژاپن در حالی است که دو روز پیش کره شمالی و جنوبی در نشستی مشترک، روز ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) را به عنوان روز برگزاری نشست سران دو کره تعیین کردند.

 

همچنین قرار است دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی تا دو ماه آینده با یکدیگر دیدار کنند.

 

رهبر کره شمالی هفته جاری نیز به مدت ۴ روز از چین دیدن کرده بود.

 

کره شمالی تا کنون ۷ بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سال های ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ ، دو مورد نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود ۳ سپتامبر سال ۲۰۱۷ و آخرین آزمایش این کشور نیز ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۱۷ صورت گرفت.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.