چین یک دیپلمات کانادایی را بازداشت کرد

چین یک دیپلمات کانادایی را بازداشت کرد

چین یک دیپلمات کانادایی را بازداشت کرد

اخبار,اخبار بین الملل,کانادا و چین

به دنبال دستگیری مدیر ارشد مالی شرکت هواوی چین در کانادا، امروز سه شنبه اعلام شد که پکن یک دیپلمات سابق کانادا را بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه مورنینگ پست گزارش کرد ‘مایکل کاوریگ’ کانادایی، دیپلمات سابق این کشور برای یک گروه بین المللی در چین فعالیت می کرده است.

 

روزنامه به نقل از برخی از منابع مطلع و مرتبط با این فرد آورده است که او برای گروه بین المللی بحران کار می کرده و بازداشت شده است و تلاش برای آزادی وی در امنیت کامل آغاز شده است.

 

هنوز هیچ ارتباطی بین دستگیری مدیر هواوی در کانادا با این دیپلمات سابق کانادایی در چین مشخص نشده است اما این اتفاق درست چند روز پس از بازداشت ‘سابرینا منگ وانگژو’ در ونکوور می افتد که کماکان تحت محاکمه است.

 

‘مایکل گاوریک’ بر اساس گزارش موجود مشاور ارشد بخش آسیای شمال شرقی گروه بین المللی بحران بوده که در چین دستگیر شده است.

 

این گروه از اینکه وی در کجا نگهداری می شود ابراز بی اطلاعی کرده اما اعلام کرده است که برای یافتن وی و دستیابی به اطلاعات بیشتر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

سوالاتی از سوی رسانه های خارجی برای وزارت خارجه و وزارت امنیت عمومی چین نمابر شده است که فعلا این دو دستگاه به آنها پاسخی نداده اند.

 

‘کاوریگ’ بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی به عنوان دیپلمات در پکن و هنگ کنگ خدمت می کرده است او از فوریه سال ۲۰۱۷ به طور تمام وقت کارشناس گروه بین المللی بحران بوده است و به زبان چینی تسلط دارد.

 


کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.