چین سفیر کانادا را احضار کرد

چین سفیر کانادا را احضار کرد

چین سفیر کانادا را احضار کرد

اخبار,اخبار بین الملل

چین در اعتراض به دستگیری مدیر ارشد شرکت هواوی در کانادا، سفیر این کشور در پکن را فراخواند.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین روز شنبه اعلام کرد که سفیر کانادا در پکن فراخوانده شده است تا مراتب اعتراض شدید چین نسبت به دستگیری “منگ وانژو” مدیر ارشد مالی شرکت هواوی به وی ابلاغ شود.

 

کانادا شنبه هفته پیش خانم منگ را در شهر ونکوور دستگیر کرد. این مدیر ارشد شرکت هواوی متهم است که به دروغ به بانک انگلیسی HSBC اعلام کرده است که شرکت او از قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران تبعیت کرده است، در حالی که ظاهرا یکی از شرکت های زیرمجموعه هواوی این تحریم ها را نقض کرده است.

 

طبق اعلام وزارت خارجه چین، به سفیر کانادا در پکن اعلام شده است که بازداشت خانم منگ عملی “بسیار شنیع” است و از دولت کانادا خواسته شده است تا فورا وی را آزاد کند.

 

چین به کانادا هشدار داده است که عدم آزادی مدیر ارشد هواوی عواقب زیادی در پی خواهد داشت.

 

کانادا منگ را به درخواست مقامات قضایی آمریکا دستگیر کرده است.

 

آمریکا مدعی است این مدیر چینی از این موضوع اطلاع داشته است که شرکت “اسکای کام” تحت مالکیت هواوی با نقض تحریم های آمریکا دست کم تا سال ۲۰۱۴ با ایران مراودات تجاری داشته است.

 

روز پنج شنبه سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از بازداشت منگ اعلام کرد این اقدام کانادا نقض حقوق بشر محسوب می شود و کانادا و آمریکا توضیحات متقاعدکننده ای درباره علل بازداشت وی ارائه نکرده اند.

 


کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.