چیدمان دکوراسیون پرانرژی و شاد منزل


چیدمان دکوراسیون پرانرژی و شاد منزل

 

دکوراسیون و چیدمان شاد خانه,نکته هایی برای چیدمان خانه

فنگ شویی توصیه می کند مقداری نمک را در هر اتاق، مخصوصا در گوشه ها بپاشید

 

اگر می خواهید دکوراسیون منزل تان پر از انرژی مثبت باشد و انرژی های منفی از آن دور باشد از این تکنیک ها استفاده کنید.

 

به نظر می رسد، دکوراسیون خانه هایی که در آن زندگی می کنیم، نقش زیادی در کاهش استرس و حس شادابی بیشتر به ما داشته باشد. به هر حال، برای خیلی ها، حدود نیم یا دو سوم فعالیت های روزانه، در خانه سپری می شود و یک سوم یا نیمی از فعالیت های روزانه در بیرون خانه انجام می شود. پس ناگفته پیداست که محل زندگی ما که بیش ترین زمان را در آن سپری می کنیم، نقش بسیاری در سبک زندگی ما و عادات و رفتار و گفتار ما دارد.

 

برخی از این توصیه ها که می توانند بر قاعده مراقبتی و افزایش انرژی مثبت در محیط خانه، و بلعکس در خنثی نمودن انرژی های منفی، تاثیرگذار باشند را بیان می کنیم.

 

دکوراسیونی پر از انرژی مثبت

هر اندازه بتوانیم خانه را طوری تزیین کنیم که در نهایت ساده گرایی و شیک مداری، حس انرژی مثبت را به ما انتقال بدهد، شانس بیش تری برای موفقیت و دور شدن از استرس و تنش داریم.

 

ورودی منزل و استقبال از مهمان

وقتی وارد خانه یک غریبه یا یک دوست می شویم. در اغلب مواقع انرژی خاصی وجود دارد و ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد که البته با ترکیبی از چیدمان اشیاء به وجود آمده است. 

برای جذب انرژی مثبت، باید در چیدمان و دکوراسیون اقلام و اشیاء خود، انتخابی دقیق داشته باشیم. از این رو شما می توانید یک آینه در ورودی خانه قرار دهید، این کار حتی در فضاهای باریک نیز نتیجه می دهد. زیرا آینه ها نور را منعکس می کنند و فضا را روشن تر می سازد.

 

جدا از این، قرار دادن برخی از گیاهان و گل ها و ترکیب آنها در فضای ورودی به جلوه آراستگی ورودی خانه کمک می کند. 

 

اشیاء شکسته و یا بسیار کهنه را دور بریزید.

عمل فنگ شویی معتقد است که اشیاء شکسته باید دور انداخته شوند، چرا که آنها برای مهمانان و حتی خودتان دارای انرژی منفی هستند و جریان انرژی مثبت موجود در محیط خانه را خنثی می سازند.

 

بطور مثال: ما می دانیم که یک مبل ۱۰ ساله، دیگر کارایی مناسب خود را تقریبا از دست داده است. از این رو زمانی که چهارچوب، حالت ارتجاعی فنرها و یا کوسن ها همه تقریبا کهنه یا از بین رفته اند. پس زمان آن است که شما آنها را برداشته و تعویض و نو نمایید.

 

اجازه دهید که هوای تازه در محیط خانه گردش کند.

بهداشت تنها دلیل آن نیست که صاحبان خانه ها پنجره های خود را باز می کنند. اجازه دهید نور به اغلب نقاط منزل شما وارد شود.

 

نور متوسطی که در طول روز به خانه شما وارد می شود سریعترین راه برای بیدار شدن است و البته شادی و خرسندی را به درون اتاق شما می آورد.

بنابراین پرده ها، پنجره ها و حتی درب حیات خلوت خود را باز کنید و اجازه دهید که خورشید خانه شما را روشن کند.

 

از انباشتگی اجتناب کنید.

برخی عادت دارند که همه چیز را نگه دارند, حتی اشیاء و وسایلی که دیگر از آنها استفاده نمی کنند و یا غیر قابل استفاده هستند. البته برخی نیز هستند که دچار اختلال هورمونی اجباری مانند اختلال وسواس هستند. 

 

• اما نگران نباشید، زیرا این به معنای آن نیست که برای همیشه این چنین باقی می مانید. 

• تنها راه برون رفت از این عمل و نیز تنها راهی که واقعا احساس خوبی هم داشته باشید این است، رفته رفته و به آرامی چیزهایی را که کمتر از بقیه به آنها نیاز دارید و راحتر می توانید از آن بگذرید را تعیین و دور بریزید. 

 

یک لیلی صلح را در محیط خانه قرار دهید.

گیاهان و گلهای طبیعی به عنوان حامیان انرژی بخشی فنگ شویی به شمار می روند. 

لیلی صلح یکی از گلهایی است که شما می توانید در داخل محیط خانه مانند پذیرایی و اتاق خود قرار دهید. زیرا نه تنها یک گل شادی بخش و خوشحال است و به نور زیادی نیاز ندارد. بلکه اثر انرژی بخش مثبت، و زیبایی بسیاری را در محیط خانه به همراه دارد. 

 

نمک بپاشید.

همانطور که عجیب به نظر می رسد، نمک انرژی منفی را به خصوص برای کسانی که به یک خانه جدید نقل مکان نموده اند به خود جذب می کند.

 

فنگ شویی توصیه می کند مقداری نمک را در هر اتاق، مخصوصا در گوشه ها بپاشید. اجازه دهید که نمک در این نقطه ها بمدت ۲۴ ساعت باقی بماند تا تمام انرژی منفی به جا مانده از ساکنین قبلی جذب شود، و روز بعد نمک را بردارید و دور بریزید. 

 

با آینه ها تزئین کنید.

درست است ما در موارد قبلی با این نکته اشاره نمودیم، اما این را هم به لیست الگوی چیدمان خود اضافه نمایید. چرا که آینه ها بیش از آن کاربرد دارند که تنها برای انرژی بخشی و حس مثبت به مهمانان، در ورودی خانه قرار گیرند.

 

بطور کلی آینه ها نور را منعکس می سازند و فضای داخلی خانه شما را گسترده تر و روشن تر می کنند و حس آرامش را به مهمانان می بخشند.

 

• یکی دیگر از نکته های استفاده از آینه این است که طرح های زیادی برای انتخاب وجود دارد و شما می توانید با توجه به طراحی داخلی خانه خود آینه مناسب را انتخاب نمایید.

 

رو به شمال قرار بگیرید.

فنگ شویی توصیه می کند که در مطالعه، خوابیدن یا کار کردن مهم است که سر ما رو به شمال باشد. زیرا این کار موجب تسهیل دریافت انرژی از سوی کائنات به سمت ما می شود. 

 

• یکی دیگر از نکته هایی که باید یادآور شد این است که مبلمان و تخت خواب خود را مقداری به این سمت ترتیب یا تغییر مسیر دهید. 

 

استفاده از عطر و خوشبو کننده هوا

استفاده از عطرهای خوشبو و بخور دادن، همانند شمع های عطرآگین، انرژی بخش و محیط داخلی خانه را آرام می کند. 

بنابراین در هنگام بازگشت و یا ورود مهمان به خانه, با عطری ملایم و تسکین دهنده، ذهن و حواس خود و مهمانتان را از انرژی های منفی برطرف نمایید. 

 

مرتب تمیز کنید

اگر شما این کار را همیشه انجام داده اید، پس مدتها است که تمرین فنگ شویی را انجام می دهید. فنگ شویی تاکید می کند که تمیز کردن به طور مرتب انرژی منفی را خنثی می کند و باعث ایجاد احساس سلامتی در میان اعضای خانواده می شود.

 

یکی از عواملی که شاید خیلی هم به آن توجه نمی کنیم، نوع دکوراسیون محل کار و زندگی مان است. میزان انرژی موجود در این دو مکان کاملا می تواند بر سلامت جسمی و روحی ما موثر باشد. همان طور که می دانیم انرژی حیاتی در تمام موجودات، اجسام و در همه جا وجود دارد ولی در بعضی نقاط انتشار انرژی، بیشتر از جاهای دیگر است. باید تلاش کنیم که در خانه، نقاط تولید کننده انرژی مثبت را بیش تر کنیم.

 

منبع : holsyan.com-rooziato.com-namnak.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.