چگونه قابلیت Face ID را در آیفون ۱۰ غیرفعال کنیم

چگونه قابلیت Face ID را در آیفون 10 غیرفعال کنیم

چگونه قابلیت Face ID را در آیفون ۱۰ غیرفعال کنیم

قابلیت Face ID, غیرفعال کردن Face ID

غیرفعال کردن Face ID

 

اپل از گوشی جدید خود با یک طراحی جدید رونمایی کرد. در گوشی جدید دیگر خبری از دکمه Home و سنسور اثر انگشتی که در آیفون های قبلی در آن تعبیه میشد، نبود. اما سنسورهای جدیدی که در جلوی آیفون ۱۰ و در بالای آن قرار گرفته اند نه تنها متعلق به سیستم دوربین TrueDepth می باشند، بلکه مهمتر از این، ویژگی امنیتی Face ID جایگزین Touch ID کرده اند.

 

قابلیت Face ID از جهات بسیاری شبیه به قابلیت تشخیص چهره و اسکنر عنبیه‌ ای است که در گوشی های اندرویدی مانند گلکسی S8 و گلکسی نوت ۸ مشاهده میکنید. با این تفاوت که در Face ID با تابش بیش از ۳۰۰۰۰ نقطه نامرئی و مادون قرمز بر روی چهره و با اسکن توسط یک دوربین مادون قرمز برای خواندن اطلاعات، تشخیث چهره انجام می شود. این ویژگی به شما امکان دسترسی سریع به تلفنتان را بدون نیاز به تایپ رمز عبور میدهد.

 

اپل اعلام کرده است که این ویژگی حتی از قابلیت Touch ID نیز ایمن تر است و تنها ۱ در ۱ میلیون شانس وجود دارد که شخص دیگری بتواند قفل آیفون شما را باز کند. در حالیکه این احتمال در تاچ آیدی ۱ در ۵۰۰۰۰ بود. در واقع اپل آنقدر به این قابلیت اطمینان دارد که آن را در سیستم پرداخت Apple Pay نیز استفاده کرده است. اما باجود اطمینان اپل به امنیت این روش، مشکل دیگری برای کاربران آمریکایی وجود دارد.

 

بر طبق قانونی در آمریکا، شهروندان از شهادت علیه خودش مصون هستند، یعنی می توانند رمز عبور و PIN گوشی های خود را در اختیار مراجع قانونی نگذارند. اما احراز هویت بیومتریک شامل این قانون نمی شود، یعنی شما مجبورید که در مواردی که قفل گوشی با روش های بیومتریک مانند اثر انگشت، تشخیص چهره و.. باز می شود؛ مانند نمونه DNA و آزمایش خون آن در اختیار پلیس قرار دهید.

 

اپل، قبلتر یک راه میانبر برای غیرفعال کردن تاچ آیدی مطرح کرده بود: دکمه پاور گوشی را ۵ بار فشار دهید. این همان راهی است که به شما دسترسی سریع به سرویس های اضطراری مانند تماس با پلیس و خدمات اورژانس را میدهد.  بعد از اینکار شما باید رمز عبور یا پین خود را برای فعال کردن دوباره تاچ آیدی وارد کنید.

 

اما راه غیرفعال کردن Face ID به چه صورت است؟

به جای ۵ بار فشار دادن کلید پاور، می توانید به راحتی کلیدهای دوطرف گوشی، یعنی دکمه تنظیم صدا و کلید پاور را فشار دهید. آنها را برای مدت کوتاهی نگه دارید تا همان منوی تماس های اضطراری ظاهر شود، به این ترتیب فیس آیدی غیرفعال شده و برای فعال کرده دوباره آن باید رمز عبور یا پین خود را وارد کنید. البته توجه داشته باشید که فیس آیدی در شرایط زیر نیز غیرفعال خواهد شد:

 

اگر گوشی خود را reboot کنید.

اگر قفل آیفون x تان را بیش از ۴۸ ساعت با فیس آیدی باز نکرده باشید.

اگر ۵ بار تلاش ناموفق برای باز کردن قفل با فیس آیدی داشته باشید.

اگر گوشی با رمزعبور  یا به هر طریقی در ۶ روز و نیم باز نکرده باشید و یا از فیس آیدی در مدت ۴ ساعت استفاده نکرده باشید.

البته شما می توانید فیس آیدی را مانند تاچ آیدی به طور کامل غیرفعال کنید و فقط از کلمه عبور استفاده کنید. حتی می توانید تعیین کنید که از قابلیت فیس آیدی در چه کاربردهای به خصوصی (مانند باز کردن قفل صفحه، پرداخت آنلاین و..) استفاده شود.

 

منبع:sakhtafzarmag.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.