چه کسی ماکرون را مأمور میانجیگری میان ترکیه و تروریست ها کرده است


چه کسی ماکرون را مأمور میانجیگری میان ترکیه و تروریست ها کرده است

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در ادامه تنش لفظی میان فرانسه و ترکیه، نخست وزیر ترکیه گفت چه کسی به رئیس جمهور فرانسه این صلاحیت را داده تا میان گروهک های تروریستی و آنکارا آشتی برقرار کند.

 به گزارش مهر به نقل از ترکیه الان، «بن علی یلدریم» نخست وزیر ترکیه امروز در ادامه تنش لفظی شکل گرفته میان ترکیه و فرانسه اعلام کرد که ترکیه با تروریست ها مذاکره و دیدار نمی کند بلکه ریشه آنها را از بین می برد.

 

در پی دیدار «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با هیأتی از جریان های کُرد در کاخ الیزه و پیشنهاد برای میانجیگری میان کُردهای سوریه و دولت ترکیه نخست وزیر این کشور اعلام کرد که آیا فرانسه می خواهد که مردم سوریه هم همان ظلمی را تحمل کنند که پیش از این الجزائری ها تحمل کرده بودند؟

 

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور فرانسه گفت: اگر ماکرون می خواهد میان گروهک های تروریستی داوری کند می تواند این کار را انجام دهد اما برای ترکیه همه گروهک های تروریستی در یک کفه قرار دارند.

 

ترکیه حزب اتحاد دموکراتیک سوریه موسوم به «پ ی د» را گروهکی تروریستی می داند و معتقد است عناصر گروهک تروریستی «پ ک ک» تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوری در این کشور حضور دارند و آنها را خطری برای امنیت ملی خود می داند. در همین راستا یلدریم تأکید کرد که ترکیه عزم خود را برای مقابله کامل با تروریسم جزم کرده است.

 

وی خطاب به ماکرون هم گفت: چه کسی به تو این صلاحیت را داده تا میان ترکیه و گروهک های تروریستی آشتی برقرار کنی؟ چه کسی این مأموریت را به تو محول کرده است؟

 

روز گذشته هم ریاست جمهوری و وزارت خارجه ترکیه به پیشنهاد فرانسه برای میانجیگری میان کُردهای سوری و ترکیه واکنش نشان داده و این پیشنهاد را رد کرده بودند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.