چه شد که مهناز افشار به «الیورتوئیست»جواب مثبت داد!


چه شد که مهناز افشار به «الیورتوئیست»جواب مثبت داد!

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مهنازافشار

مهناز افشار درباره اینکه چه شد که جواب مثبت برای بازی در نمایش «الیورتوئیست» داد، می گوید.

 به گزارش ایران آنلاین،  چند ماهی است که از تمرین های نمایش «الیور توئیست» به کارگردانی حسین پارسایی می گذرد؛ نمایشی که از بازیگرانی چون آتیلا پسیانی، مهناز افشار، نوید محمد زاده، سعید چنگیزیان، هوتن شکیبا، داریوش موفق و امیر کاوه آهنین جان با پروداکشنی عظیم بهره می برد تا آذرماه در تالار وحدت برای مخاطبان عام و خاص روی صحنه برود.

درباره نمایش «الیور توئیست» گفت و گویی با مهناز افشار انجام دادیم که می خوانید.

 

با توجه به اینکه شما در انتخاب اثری که قرار است در آن بازی کنید دست به انتخاب می زنید و سختگیر هستید، چه شد که جواب مثبت به نمایش «الیور توئیست» دادید؟
مشخصاً در مورد تئاتر باید بگویم که برای من آزمون است و بدون هیچ تعارفی، دلم می خواهد در سال یک نمایش کار کنم، آموزش مجدد ببینم و به قول معروف خاک صحنه بخورم و پیشنهادات زیادی هم دارم.

در مورد «الیور توءیست» چون فیلمش را دیدم و خاطره دارم، زمانی که از سوی پارسایی پیشنهاد شد علاوه بر متن قوی و جذاب این نمایش، متوجه شدم، با پروداکشن عظیمی روبرو هستم و از سویی گروه بازیگران مزید بر علت شد تا تشویق به همکاری و دادن جواب مثبت شوم.

جای اینگونه نمایش ها در فضای تئاتر ما تا چه حد خالی است و چه باید کرد کارگردان های جوان و با سابقه تر بیشتر سراغ این نمونه کارها بروند؟
من اینطور نگاه نمی کنم، چون به نظرم هر کاری سبک خودش را دارد و هر کارگردانی دلش می خواهد تجربه کند، اگر به شکل درست اجرا شود جذاب خواهد بود.

با توجه به آثاری که از این نمایش به صورت کتاب و فیلم در دست مخاطب بوده و پیش زمینه ذهنی از آن دارند تا چه حد در زمینه متفاوت بودن تلاش کردید تا این نمایش بتواند برای مخاطب جذاب باشد؟
قطعاً فرهنگ غرب و کتابی که نوشته شده و هر کاری که از آن اقتباس می شود، ممکن است نقاط قوت و ضعف و محدودیت های خودش را داشته باشد اما اینکه به شکلی باورپذیر اجرا شود، ایده ال همه افراد فعال در این نمایش خواهد بود، ما در این راستا تمام تلاشمان را کرده ایم چنانچه حدود ۶ ماه تمرین داشتیم و زحمت های زیادی کشیده شده است همه این ها برای خارج شدن از بحث قیاس با دیگر نسخه ها، مستقل شدن این نمایش و ارتباط برقرار کردن مخاطب خواهد بود.

برای شما سخت ترین و شیرین ترین بخش این نمایش چیست؟
بخش دردناک مربوط به بچه ها و ظلمی است که به آن ها می شود و آدمی که یک روز ممکن است جانی شود، ای کاش به گذشته اش رجوع کنیم و ببینیم دچار چه بحرانی بوده، این بخش می تواند آدم ها را درگیر چالش کند. قسمت پایانی نمایش برای من به عنوان هدفی شده که دلم می خواهد دنبال کنم چون منقلبم می کند و از آن لذت می برم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.