چند عادت که خشک شدگی لب در هوای سرد را برطرف می کند

چند عادت که خشک شدگی لب در هوای سرد را برطرف می کند

 

خشکی لب

شاید خشک شدگی لب از عناصری ناشی شوند که آلرژی برانگیز هستند

خشک شدگی لب یکی از رایج ترین مشکلاتی است که با شروع سرما، باعث ناراحتی افراد شده و از جذابیت آنها می‌کاهد. اگر دیدید که لبهای شما از برخی علائم مانند ترک خوردن، پوسته پوسته شدن، قرمز شدن، خشکی، یا زخم شدن رنج می‌برند، لازمست فهرست زیر در مورد درمانهای خانگی طبیعی را بخوانید تا لبخندی نرم و درخشان را بر لبهای خود بنشانید.

دلایل : 

برخی از عوامل اصلی که باعث خشک شدگی لب می‌شوند عبارتند از هوای سرد، قرار گرفتن در معرض آفتاب، سیگار کشیدن، دی‌هیدراسیون، واکنشهای آلرژیک، و کمبود ویتامین. دیگر علتهای ترک خوردن و خشکی لبها می‌تواند کمبود ویتامین B یا نامتعادل بودن هورمون تیروئید باشد که می‌تواند با پایبندی طولانی مدت به یک رژیم غذایی سالم و طبیعی درمان شود.

خشکی و ترک خوردن لبها همچنین می‌تواند ناشی از حساسیت بالا به یک رژ لب جدید باشد. در این صورت، باید استفاده آن را متوقف کنید. به هر دلیلی اگراز ترک خوردن لب رنج می‌برید، کافیست این ۱۲ درمان خانگی طبیعی را در اولین فرصت امتحان کنید.

عادتهای سالم برای درمان خشک شدگی لب 

محصولات تجاری زیادی برای درمان ترک خوردگی و خشک شدگی لب در بازارهای کنونی وجود دارند. با این وجود، با دنبال کردن چند درمان خانگی طبیعی و بدون صرف هزینه‌های زیاد به راحتی می‌توانید از عهده این مشکل برآیید.

۱ ) صبور باشید 

ممکن است یک هفته طول بکشد که لبهای شما به حالت طبیعی خود بازگردند. در طول این مدت، شما باید نسبت به خود مهربان و صبور باشید.

۲ ) مراقبت خمیر دندان خود باشید 

شاید خشک شدگی لب از عناصری ناشی شوند که آلرژی برانگیز هستند و در این میان دهانشویه و خمیر دندان بیشترین پتانسیل را دارند. در اینصورت باید خمیر دندان را تغییر داد و برای چند روز هم از دهانشویه استفاده نکرد تا دید که آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر. بعد از مسواک زدن دندان نیز دهان را با دقت بشویید.

۳ ) رژ لب، درمانی برای لبهای خشک و ترک خورده 

این راه حل تنها برای خانمها کاربرد دارد. رژ لب می تواند لبها را در مقابل پرتوهای فرابنفش خورشید حفظ کند، و این روزها شما می توانید رژلبهایی خریداری کنید که حاوی ضد آفتاب برای تقویت اثر حفاظتی هستند. رژلب همچنین می‌تواند مانند یک مرطوب کننده عمل کند.

۴ ) از آفتاب دوری کنید 

همانطور که گفتیم، پرتوهای فرابنفش خورشید می‌توانند برای پوست حساس لب بسیار آسیب زا باشند و در عین حال به پوست بدن نیز آسیب وارد می‌کنند. در واقع، از آنجا که پوست لبها حاوی ملانین رنگدانه‌ای که پوست را در برابر پرتوهای UV خورشیدی محافظت می‌کند- نیست، سرطان پوست غالباً در این محل ظاهر می‌شود. سرطان‌های پوستی که روی لب ظاهر می‌شوند، بسیار خطرناکتر هستند و احتمال گسترش آنها بیشتر است. بنابراین، اگردر یک روز آفتابی بیرون می‌روید، باید از بالم لبی استفاده کنید که حاوی ضد آفتاب است.

۵ ) لبها را نلیسید 

لیسیدن لبها، حتی اگر باعث ترک خوردن لبها نشود، در واقع یک عادت بد و زشت است. بنابراین، همین الان این عادت را کنار بگذارید. این عادت حتی اگر بطور موقتی لبهای ترک خورده‌ شما را بهتر کند، در بلند مدت شرایط را برای شما بدتر می‌کند. لیسیدن لبها، لب و پوست اطراف دهان را خشک می‌کند، چراکه آب زدن‌های مکرر در واقع رطوبت را از لبها می‌زداید و آنها را خشک می‌کند.

حالا که با یک سری از عادات برای مبارزه با خشک شدگی لب آشنا شدید، در مقاله بعدی به درمانهای خانگی آن خواهیم پرداخت.

منبع: بانوی شهر

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.