چرا فروش دلار و سکه محدود شد؟


چرا فروش دلار و سکه محدود شد؟

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,انواع سکه
محمدکشتی‌ آرای از کم شدن عرضه انواع سکه در بازار خبر داد و گفت: واحدهای فروش به دلیل نداشتن موجودی کافی، ترجیح می‌دهند از فروش خودداری کنند و ممکن است روی تابلوها یک قیمت ظاهری اعلام شود اما در نهایت خرید و فروش در بازار کم رخ می‌دهد. 

این عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تقاضا بیش از عرضه بوده و برهمین اساس بازار سکه حالت حبابی پیدا کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق به دلیل نبود تعادل میان عرضه و تقاضا رخ داده متذکر شد که با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال تقاضا بالاست و در عرضه ارز هم نوساناتی وجود دارد، شاهد چنین وضعیتی در بازار طلا هستیم.

 

کشتی‌آرای با تاکید بر این‌که در خرید و فروش طلای گرمی هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: بیشترین بحثی که اکنون وجود دارد، مربوط به سکه و ارز می‌شود، چرا که این اقلام معمولا حالت سرمایه‌ گذاری دارند اما طلای زینتی بیشتر حالت مصرفی دارد.

 

این عضو هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر گفت: اکنون عرضه سکه از طریق بانک مرکزی و در یک شعبه خاص صورت می‌گیرد اما زمانی که برای مردم این امکان وجود نداشته باشد که مسافت طولانی را برای رسیدن به بانک کارگشایی طی کنند، برای خرید سکه به سراغ واحدهای سطح شهر می‌آیند. اکنون طلافروشی‌ها در نهایت بسته‌های ۲۰، ۵۰ یا ۱۰۰ تایی سکه را تحویل می‌گیرند و طبیعی است که برای فروش آن با محدودیت‌هایی مواجه باشند. برهمین اساس در فروش سکه موجودی کافی نداشته یا در صورت داشتن موجودی، ترجیح می‌دهند از فروش خودداری کنند تا در روزهای آتی عقب‌افتادگی کمتری داشته باشند. در این میان اگرچه ممکن است روی تابلوها یک قیمت ظاهری اعلام شود اما در نهایت خرید و فروش در این بازار کم رخ می‌دهد.

 

وی قیمت اعلام شده سکه در روز جاری را یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: تقاضا برای خرید ربع سکه و نیم سکه به مراتب بیشتر است و فروش این نوع سکه‌ها نیز به سختی صورت می‌گیرد.

 

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت نیم سکه ۷۵۷ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۴۴۸ هزار تومان روی تابلوهای طلافروشی‌ها اعلام می‌شود اما همان‌طور که اشاره شد، فروش کمتر صورت می‌گیرد.

 

وی قیمت سکه‌های گرمی را نیز حدود ۳۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این نوع سکه در بازار موجود است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.