چرا در کاهش وزن موفق نیستم؟

 

چرا در کاهش وزن موفق نیستم؟

 

کاهش وزن

کاهش وزن برای کسانی که چاق هستند کار ساده ای نیست‎

کاهش وزن برای کسانی که چاق هستند کار ساده ای نیست. در ادامه می خواهیم درباره اصلی ترین دلایل نرسیدن افراد به اهداف کاهش وزن خود و اینکه چگونه می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد صحبت کنیم.

اگر در کاهش وزن شکست خورده اید بخوانید 

همه این را می دانیم که علت اضافه وزنتان هر چه که باشد، کاهش وزن کار ساده ای نیست که با خوردن یک قرص یا دمنوش بتوان به آن دست یافت.

زمان زیادی طول می کشد

همانطور که جمع شدن این وزن های اضافی به مرور زمان رخ داده است، آب کردنشان نیز مسلما به طول خواهد انجامید. آگاهی از این موضوع می تواند پیگیری برنامه را برایتان ساده تر کند. برای پایین آوردن سالم وزن و نگه داشتن وزن کم شده باید هفته ای نیم تا یک کیلو وزن کم کنید. حالا با یک محاسبه ریاضی ساده می توانید حساب کنید حدودا چقدر طول می کشد تا به وزن هدفتان نزدیک شوید. برای خود هدف گذاری های قابل دسترس قرار دهید و با رسیدن به آنها انگیزه تان برای ادامه برنامه را حفظ کنید.

گرسنه ام

کاهش وزن یک حساب ساده است: کالری دریافتی نمی تواند جواب کالری مصرفی را بدهد، بنابراین وزن کم می کنید. اگر غذاهای پرکالری انتخاب کنید، فقط می توانید مقداری از آن را بخورید که در نتیجه معده خالی می ماند و راضی نمی شوید. با انتخاب غذاهای کم کالری تر مانند سبزیجات، غذاهای سرشار از فیبر مانند غلات کامل و غذاهایی که دارای آب فراوان هستند مانند میوه ها هوشمندانه تر غذا بخورید. چنین غذاهایی باعث می شوند احساس سیری کنید و گرسنگی کمتر اذیتتان کند.

دلم برای غذاهای مورد علاقه ام تنگ شده است

سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا، همبرگر، کیک شکلاتی، بستنی! اینکه هر دقیقه را با فکر غذاهایی که نمی توانید بخورید سپری کنید دشوار است. نتیجه ساده است: برنامه غذایی به جایی نمی رسد. نمی توانید به برنامه غذایی پایبند باشید که بسیار محدود کننده است. مسلما با برنامه غذایی که همه اش شیرینی باشد هم وزن کم نمی کنید، بنابراین بهتر است در بیشتر اوقات سالم غذا بخورید و گاهی نیز از غذاهای مورد علاقه تان لذت ببرید تا احساس نارضایتی پیدا نکنید و یا می توانید راهی سالم تر برای مصرف غذاهایی که هوس کردید به کار ببرید. برای مثال پیتزا را خودتان در خانه درست کنید و از مواد کم کالری تر و سالم برای پختش استفاده کنید.

از ورزش کردن متنفرم

اگر ورزشتان را دوست ندارید، فعالیتی پیدا کنید که از آن خوشتان می آید. شاید استفاده از تردمیل مناسبتان نیست پس یک کلاس ورزشی دیگر را امتحان کنید. شاید از ورزش کردن به تنهایی خوشتان نمی آید پس می توانید وارد ورزش های گروهی شوید و یا با یک دوست ورزش کنید. اگر از ورزش به صورت کلاسیک خوشتان نمی آید، آن را به شکل کوه نوردی، دوچرخه سواری و یا پیاده روی در طبیعت انجام دهید. علاوه بر اینکه ورزش های مورد علاقه تان را انجام می دهید سعی کنید به آنها تنوع هم اضافه کنید.

من همه چیز را امتحان کردم و هیچ کدام جواب نداد

وقتی درست غذا می خورید و ورزش می کنید اما ترازو حرکتی نمی کند، کاملا قابل درک است که نا امیدی حاصل از آن باعث می شود فرد تسلیم شود. اینکه هر کاری می کنید نتیجه نمی دهد دلایل زیادی دارد، مانند انجام ندادن ورزش مناسب، به اندازه کافی ورزش نکردن، استفاده بیش از حد از غذاهای سالمی که کالری بالایی دارند و یا شمارش اشتباه کالری. از یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی کمک بگیرید.

منبع : kermany.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.