چرا باید از هواپیمایی که عمر مفیدش تمام شده استفاده شود؟


چرا باید از هواپیمایی که عمر مفیدش تمام شده استفاده شود؟

  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی  ,هواپیما
برادرم شب قبل از حادثه با خانواده اش تماس تلفنی داشت و گفت که فردا به یاسوج میایم. 

برادر یکی از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج گفت: چرا باید از هواپیمایی که عمر مفیدش تمام شده استفاده شود؟

 

«محمد علی راد» در گفت و گو با ایسنا افزود: برادرم شب قبل از حادثه با خانواده اش تماس تلفنی داشت و گفت که فردا به یاسوج میایم.

 

وی اظهارکرد: چرا باید از هواپیمایی که عمر مفیدش تمام شده، استفاده شود تا چنین حوادثی پیش بیاید؟ هواپیمایی که پروازهای فرودگاه یاسوج را انجام می داد خراب و فرسوده بود.

 

برادر اردشیر راد از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع خدادادی و سرمایه های ملی است که باید بیشتر از  این به امور زیربنایی و زیرساختی این استان توجه شود چراکه این استان محروم نیاز به توجه ویژه دارد.

 

راد تصریح کرد: باید مسئولان برای مردم احترام قائل شوند و اگر این فرودگاه هواپیمای استاندارد داشت این حادثه پیش نمی آمد. آیا جان انسانها ارزش داشتن یک هواپیمای استاندارد را نداشت؟.

 

وی ادامه داد: برادرم همیشه با پرواز شیراز سفر می کرد اما در این دفعه در آخرین لحظه بلیط پرواز خود را تعویض کرد و با پرواز تهران- یاسوج” آمد. بلیط پرواز شیراز- تهران را داشت که قرار بود روز دوشنبه، ۳۰ بهمن مجددا برای شرکت در جلسات ورزشی به تهران برگردد.

 

این برادر یکی از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج عنوان کرد: چند بار هواپیمای فرودگاه یاسوج با مشکلاتی مواجه و پروزاهای آن نیز لغو شد چرا مسئولان فکری برای ارتقاء و یا تعویض هواهیمای آن نکرده اند تا اینکه جان ۶۶ نفر را گرفته است. با این وضعیت وقوع همچون سانحه ای قابل پیش بینی بود و مسئولان با توجه به وضعیت هواپیما می دانستند که در یک روزی بیش از ۶۰نفر جان خود را در این هواپیما از دست می دهند.

 

راد تاکید کرد: در صورتی که وضعیت هوا مساعد نبود پرواز تهران- یاسوج و بلعکس لغو می شد اما روز یکشنبه، ۲۹ بهمن ماه(روز سقوط پرواز تهران- یاسوج) با وجود مساعد نبودن وضعیت جوی این پرواز لغو نشد که مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند چرا در این خصوص اقدام نشد و اجازه پرواز دادند.

 

وی بیان کرد: حادثه سقوط پرواز تهران- یاسوج به وقوع پیوست و جانباختگان این حادثه که اکثرا افراد علمی و نخبه بودند، دیگر باز نمی گردند اما از مسئولان انتظار داریم با فراهم کردن زیرساختهای لازم در فرودگاه یاسوج و امور زیر بنایی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع حوادث و اتفاقات بعدی جلوگیری کنند.

 

برادر اردشیر راد از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج گفت: تلاش مسئولان اجرایی بحران حاضر در محل حادثه و همه نیروهای امدادی و کوهنورد قابل تقدیر است اما ناهماهنگی های وجود داشت و می توانستند برای جستجو و انتقال اجساد بهتر و زودتر عمل کنند.

 

راد افزود: در دو روز اول وقوع حادثه هوا مساعد بود که باید مسئولان تمام توان خود را بری انتقال اجساد می گذاشتند و باید مسئولان استان بجای کمک از ۴ استان از استانهای بیشتر درخواست کمک می کردند چراکه این حادثه ملی بزرگ بود.

 

وی با اشاره به وضعیت تلفات جاده ای استان بیان کرد: جاده های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مناسبی نیز ندارند و مسئولان فکری برای ارتقاء محورهای مواصلاتی این استان کنند تا تلفات جاده ای استان کاهش یابد.

 

برادر اردشیر راد از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج اضافه کرد: حالا که ما عزیزانمان را از دست داده ایم و برگشتی هم ندارند مسئولان برای رفاه حال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت ایجاد زیرساختهای لازم بخشهای مختلف جاده ای، ریلی، هوایی و … چاره ای اساسی و جدی بیندیشند تا شاهد سوانح و حوادث کمتری در این استان باشیم.

 

لازم به ذکر است که اردشیر راد، رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد و کارمند پزشکی قانونی استان و از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج بود.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.