پیش‌بینی وزیر صهیونیست از عواقب کنار کشیدن آمریکا از برجام برای اسرائیل


پیش‌بینی وزیر صهیونیست از عواقب کنار کشیدن آمریکا از برجام برای اسرائیل

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک عضو کابینه اسرائیل می‌گوید، در صورتی‌که کنار کشیدن آمریکا از برجام به رویارویی نظامی تهران و واشنگتن بینجامد، اسرائیل باید برای عواقب این امر آماده باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم‌پست، «یوآو گالانت» از وزرای ارشد اسرائیل در اسرائیل، روز گذشته با اشاره به چند سناریو در مورد عواقب «مواجهه نظامی» احتمالی ایران و آمریکا برای این رژیم، هشدار داد.

 

گالانت، که خود از منتقدان جدی توافق هسته‌ای با ایران( برجام) است، مدعی شده است در صورتی‌که ایران و آمریکا رو در رو قرار گیرند، تهران «ممکن است حزب‌الله را علیه اسرائیل فعال کند».

 

یوآو گالانت دلیل این امر را چنین توضیح داده است که مقام‌های جمهوری اسلامی «ما را به چشم جزئی از آمریکا می‌بینند، ایالت پنجاه و یکم.»

 

گالانت در عین حال پیش‌بینی کرد، در صورتی‌که ایران علیه منافع آمریکا عمل کند، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور رفتاری با ایران خواهد کرد «متفاوت» با رفتار روسای‌جمهور پیشین آمریکا.

 

ترامپ از پیش از کارزار انتخاباتی‌اش از منتقدان سرسخت ایران و به‌ویژه توافق هسته‌ای بوده و بارها «باراک اوباما» را به دلیل این توافق با تهران، سرزنش کرده است.

 

اظهار نظر این وزیر صهیونیستی در حالی منتشر می‌شود که کمتر از دو ماه به ضرب‌الاجلی مانده است که رئیس‌جمهوری آمریکا برای رفع «نقائص» این توافق هسته‌ای تعیین کرده است. این ضرب‌الاجل روز ۱۲ ماه می( ۲۲ اردیبهشت ۹۷) به پایان می‌رسد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.