پیش‌بینی رئیس اسبق شورای امنیت ملی آمریکا درباره وقوع جنگ جهانی سوم!


پیش‌بینی رئیس اسبق شورای امنیت ملی آمریکا درباره وقوع جنگ جهانی سوم!

اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس اسبق شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به حمله‌های سایبری در کشورهای مختلف جهان از خطر قریب‌الوقوع جنگ جهانی سوم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، «پال میلر»، رئیس اسبق شورای امنیت ملی آمریکا که نقش پررنگی در دولت جرج دبلیو بوش و باراک اوباما، روسای جمهور سابق آمریکا داشته و الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ را پیش بینی کرده بود، اینک در مصاحبه با اکسپرس از خطر قریب الوقوع جنگ جهانی سوم خبر می دهد.

 

وی معتقد است تشدید تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی و بی توجهی به هشدار های جامعه بین الملل همچون چین و روسیه، خطر وقوع جنگ جهانی سوم را محتمل می کند. به گفته این مقام آمریکایی، جنگ جهانی آتی قدم به قدم و در مراحل تدریجی، از طریق تاکتیک های سایبری و ضد ماهواره ای کشورهای مهاجم  آغاز می شود.

 

او در مصاحبه با اکسپرس گفت:  جامعه بین المللی در سال گذشته میلادی، کره شمالی را متهم اصلی حمله سایبری «واناکرای» معرفی کرد. این باج افزار مراکز بهداشتی ملی انگلیس و سایر ادارات و سازمان های دولتی در کشورهای مختلف جهان را هدف قرار داد.

 

وی ادامه داد: حمله سایبری و هدف قرار دادن ماهواره های مخابراتی مرحله نخست از جنگ جهانی است. در این مرحله زیرساخت های بنیادی به شدت تحت تاثیر حمله های سایبری قرار می گیرد. پس از آن ، حمله های جداگانه موشکی و بمب افکن ها آغاز می شود. با دخالت قدرت های بزرگ، در نهایت شاهد درگیر شدن همه کشورها در یک جنگ تمام عیار خواهیم بود.

 

مشاور  اسبق امنیت ملی آمریکا بر این باور است با آغاز تنش ها، قدرت های بزرگ به یک کمپین بزرگ حمل و نقل سلاح تبدیل می شوند و این روند گسترش جنگ را به دنبال دارد.

 

او هشدار داد با گذشت ۷۰ سال از زمان جنگ جهانی دوم و تغییر طبیعت جنگ و سلاح ها، کارشناسان به طور دقیق نمی توانند بگویند جنگ جهانی سوم تا چه حد گسترش می یابد.

 

دکتر میلر که پیش از این در سال ۲۰۱۶  الحاق کریمه به روسیه را پیش بینی کرده بود ، معتقد است کشورهای حوزه بالتیک به واسطه مداخله ناتو، در وهله نخست شاهد درگیری های ابتدایی جنگ جهانی سوم خواهند بود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.