پلیس ترکیه توطئه داعش برای حمله با مایکروویو را خنثی کرد


پلیس ترکیه توطئه داعش برای حمله با مایکروویو را خنثی کرد

  اخبار بین الملل  ,خبرهای بین الملل ,پلیس ترکیه

براساس اعلام پلیس ترکیه عوامل وابسته به گروه تروریستی داعش قصد داشتند در یک طرح سه مرحله‌ای اقدام به بمب‌گذاری با استفاده از اجاق‌های مایکروویو در مرکز خریدی در شهر استانبول کنند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از حریت، پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه اعلام کرد،‌ عملیات‌های گسترده اخیر علیه گروه تروریستی داعش فاش کردند که اعضای این گروه قصد داشتند به پاساژ “مجمع استانبول” در محله “بایرام پاشا” این شهر حمله‌ای تروریستی انجام دهند.

 

آنها همچنین قصد داشتند بعد از بمب‌گذاری، با جلیقه‌های انتحاری، مردمی را که برای کمک به قربانیان دو انفجار برنامه ریزی شده می‌رفتند هدف حمله قرار دهند.

 

پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه در تاریخ ۲۷ اکتبر بعد از وقوع دو انفجار متوالی در دو ساختمان در محله‌های “اسنیورت “و “آرناووتکوی” در شهر استانبول عملیاتی را به جریان انداخت.

 

پلیس توانست با تهدید مواد و اجزاری بمب‌های منفجر شده تعیین کند که این آپارتمان‌ها از سوی عوامل داعشی که حملات تروریستی را برنامه ریزی می‌کردند مورد استفاده قرار داشتند.

 

یک روز بعد از آن پلیس ترکیه توانست چهار متهم را در ارتباط با این انفجارها ردیابی کرده و خودروی آنها را در پاساژی در محله بایرام پاشا پیدا کند.

 

به مجرد تلاش این متهمان برای فرار از خودرو پلیس در عملیاتی چهار نفره آنها را دستگیر کرد. بعد از آن واحدهای خنثی سازی بمب پلیس مشخص کردند این خودرو مملو از موادمنفجره است و یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده را نیز پیدا کردند.

 

در این دو خودرو مجموعا ۶۶ بمب دست ساز مجهز به کنترل از راه دور پیدا شد.

 

پلیس در جستجوهایی که در داخل پاساز مجمع استانبول انجام دادند چهار اجاق مایکروویو را پیدا کرد که مملو از موادمنفجره بوده و در داخل محفظه ایمنی قرار داده شده بودند.

 

این یافته‌ها سبب شد که مقام‌های ترکیه بتوانند توطئه سه مرحله‌ای حمله تروریستی داعش را خنثی کنند.

 

به گفته پلیس این عوامل داعش این اجاق‌های مایکروویو را از فروشگاه‌های جداگانه‌ای در داخل پاساژ خریدند و بعد از پر کردن آنها با مواد منفجره مجددا به پاساژ برگشته و به نگهبانان ورودی گفتند که این اجاق‌ها مشکل داشته و باید آنها را پس دهند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.