پشت پرده افزایش جمعیت زنان کارتن خواب در پایتخت چیست؟


پشت پرده افزایش جمعیت زنان کارتن خواب در پایتخت چیست؟

  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  , زنان کارتن خواب
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بی توجهی به پیشگیری از آسیب ها را علت عمده افزایش تعداد زنان کارتن خواب دانست و بر لزوم توجه به افزایش مدت بازپروری معتادان به ۶ ماه تاکید کرد.

 خانه ملت نوشت: سلمان خدادادی بی توجهی نسبت به پیشگیری از آسیب ها را علت عمده افزایش تعداد زنان کارتن خواب دانست و گفت: چون برنامه بلندمدتی برای ساماندهی زنان کارتن خواب وجود ندارد بنابراین با برنامه کوتاه مدت و مقطعی این افراد جمع آوری و سپس بعد از چند روز دوباره در سطح شهر رها می شوند.

 

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید به اینکه مشکل زنان کارتن خواب با جمع آوری مقطعی حل نمی‌شود، گفت: اغلب کارتن خواب‌ها معتاد هستند بنابراین نیاز است پس از جمع آوری با فرستادن آنها به مراکز ترک اعتیاد با آموزش زمینه های اشتغال آنها را فراهم کنند.

 

وی با یادآوری اینکه اغلب زنان کارتن خواب معتاد هستند و بیماری اعتیاد از نوع بازگشت پذیر است، افزود: بیش از ۷۰ درصد افرادی که به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می کنند معتاد می شوند و برگشت آنها بدون حمایت خانواده و دولت بسیار سخت و مشکل است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، از مدت زمان بستری معتادان در مراکز ترک اعتیاد انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه این دوران باید افزایش یابد، گفت: خدمات رسانی به معتادان باید با گذشت دوره های بلندمدت طی شود و در این رابطه می طلبد مدت بازپروری آنان به ۶ ماه افزایش یابد.

 

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، افزایش زمان بازپروری و ایجاد شغل را از مولفه های مهم درمان اعتیاد دانست و افزود: متاسفانه اعتبارات در نظر گرفته شده برای ترک اعتیاد کافی نیست و چنانچه به افزایش زمان بازپروری و ایجاد شغل توجه کافی نشود همچنان باید شاهد معتادان کارتن خواب در سطح شهر باشیم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نگاه جامعه نسبت به افراد کارتن خواب باید تغییر یابد و اصلاح شود، گفت: معتادان کارتن خواب‌ بیمارانی هستند که جامعه باید برای برگشتن آنها به زندگی سالم تلاش کند و همچنین دولت نیز باید برنامه ریزی مناسبی برای بازگشت آنها به زندگی و جامعه طراحی و تدوین کند؛ باید عوامل پیدایش اعتیاد در کشور با همکاری تمامی دستگاه ها رفع شود.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.