پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه در ورد

پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه در ورد

 

 نحوه پرینت گرفتن, روش پرینت گرفتن

پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه در ورد

در زمان پرینت گرفتن برخی اسناد در ورد گاهی احتیاج پیدا می کنیم به علت کمبود کاغذ ، دو صفحه را در یک صفحه پرینت کنیم. یا زمان هایی پیش می آید که می خواهیم یک جزوه را در ابعاد کوچکتر چاپ کنیم. به عبارت دیگر در این مقاله خواهید آموخت که چگونه دو صفحه A5 را در یک صفحه A4 پرینت بگیرید.

” قبل از پرینت ، سایز کاغذ را به درستی انتخاب کنید. “

روش تنظیم کردن کاغذ و ابعاد پرینت

برای اینکه ابعاد پرینت شما به درستی تنظیم شود ابتدا فایل ورد خود را باز کنید و مطابق تصویر زیر ، ابعاد کاغذ را بر روی A4 تنظیم کنید. ( وارد بخش Page Layout شوید و گزینه Size را بر روی A4 قرار دهید. ) بعد از انجام این کار احتمال دارد تیتربندی ها و قسمت بندی های فایل شما کمی دچار تغییر شود که باید قبل از چاپ آنها را اصلاح کنید.

 نحوه پرینت گرفتن, روش پرینت گرفتن

اموزش پرینت گرفتن

حال که نوع  کاغذ را بر روی A4 تنظیم کردیم نوبت به پرینت گرفتن می رسد. پس از قرار دادن کاغذ در پرینتر مقدار مورد نیاز ، دکمه های Ctrl+P را فشار دهید.

 نحوه پرینت گرفتن, روش پرینت گرفتن

تنظیم کردن کاغذ پرینت

در پنجره پیش رو همانطور که در تصویر مشاهده می کنید مطابق با نسخه نرم افزار Word شما ، گزینه ای برای تنظیم تعداد صفحه قابل چاپ در یک صفحه وجود دارد. این مورد به صورت پیش فرض بر روی ۱ Page Per Sheet می باشد. اکنون شما باید آن را بر روی گزینه  ۲ Pages Per Sheet تنظیم کنید و در نهایت بر روی دکمه Print کلیک کنید.

در نسخه های قدیمی تر ورد ، بعد از فشردن Ctrl+P بخشی به نام Zoom را پیدا کرده و گزینه Pages Per Sheet را بر روی  ۲ Pages تظیم کنید.

منبع:heyvatech.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.