پرپشت کردن مو با ۹ روش موثر

پرپشت کردن مو با ۹ روش موثر

 

پرپشت کردن مو

برای داشتن موهای سالم و پرپشت ، گاهی باید آنها را کوتاه کنید‎

برای پرپشت شدن مو ، روش های زیاد و ساده ای وجود دارند. اما آنچه در اینجا مطرح می شود، توصیه های متخصصین در این زمینه برای شماست.

روشهای موثر برای پرپشت کردن مو 

_ برای داشتن موهای سالم و پرپشت ، گاهی باید آنها را کوتاه کنید. بهتر است این کار متناسب با نوع و اندازۀ موهایتان صورت گیرد تا زیبایی چهرۀ شما را برجسته تر سازد.

_ توصیه می کنیم که همیشه موهای خود را در رنگ های معقول و متعارف رنگ کنید و همیشه از کنتراست شدید جلوگیری کنید. به عنوان مثال، اگر رنگ کل موهای شما قهوه ای باشد، نباید هایلایت رنگ های بور داشته باشید. همیشه توصیه می شود بخشی از موها به میزان یک یا دو درجه روشن شود و بقیه به رنگ اصلی خود باقی بمانند تا نتیجه طبیعی باشد.

_ شانه زدن موها برای تمیز کردن مو از رسوبات چربی و ذرات ریز بسیار ضروری است. شانه زدن موها همچنین کمک می کند تا جریان هوا به میان موها راه یافته و نیز حجم آنها افزایش یابد. سعی کنید هر روز صبح و عصر موهایتان را از بالا به پایین و بالعکس شانه کنید تا جریان خون در پوست سر و تغذیۀ موها به خوبی انجام شود.

_ همانطور که پوست برای خلاص شدن از سموم انباشته شده در سطح خود نیازمند لایه برداری است، مو نیز به چنین چیزی برای رهایی از رسوبات چربی و ذرات معلق در هوا و عرق دارد. برای انجام این کار کافی است موهایتان را با کمی لوسیون مخصوص ماساژ دهید و سپس آنها را با شامپو بشویید.

_ ماهیت موهایتان را حفظ کنید. اگر موهای شما فر یا موج دار است، به جای اینکه برای تغییر حالتش تلاش کنید، آن را به همین حال بگذارید. در عوض می توانید زیبایی طبیعی موهای موج دارتان را با استفاده از محصولات مرتبط، کنترل کنید.

_ برای پرپشت شدن مو هر روز آنها را نشویید، این برای حفظ سلامتی موهایتان ضروری است. همچنین می توانید شامپویتان را در طول هفته تغییر دهید. مثلاً از نمونه های سبک تری مثل فرمولاسیون های فاقد پارابن و سیلیکون استفاده کنید.

_ برای پرپشت کردن مو هایتان از کرم موی روزانه استفاده کنید؛ این راز موهای نرم و براق است. پس از شستن موهایتان، آنها را با مقداری نرم کننده ماساژ داده و با سشوار خشک کنید.

_ برای پرپشت شده مو هایتان از خوردن سیب غافل نشوید. شاید راه حل های بسیاری را برای جلوگیری از ریزش مو آزموده باشید؛ ولی ممکن است ندانید یکی از بهترین راه های درمان این عارضه، خوردن سیب است. پژوهشگران ژاپنی بیش از ۱۰۰۰ عصاره گیاهی را مطالعه کرده اند تا ببینند بهترین نتیجه در مبارزه با ریزش مو و رشد آن چیست. آنها دریافتند که پلی فنول های موجود در سیب، به ویژه بروسایانیدین B2، بهترین درمان ریزش مو هستند.

_ عنصر روی مهم در پرپشت شدن مو. عنصر روی نقش مهمی در بازسازی سلولهای مو و رشد و سلامت آنها دارد. دانشمندان نقش روی در مبارزه با ریزش مو را آزمایش کرده اند که نشان می دهد روی بیشترین اثر را در رشد مو دارد. برای استفاده از مکمل های مناسب روی، با پزشک خود مشورت کنید.

_ اثر روغن های معطر در پرپشت شدن مو، از روغن های معطر غافل نشوید. همۀ ما می دانیم که برخی از انواع روغن های گیاهیی خوشبو، گردش خون را تحریک کرده و رشد مو را تسریع می کنند. فقط کافی است ترکیب مناسبی از این روغن ها را برای ماساژ موهایتان بیابید. ترکیب روغن های گیاهی رومارن، جوجوبا و رزماری می تواند برای یک ماساژ دو دقیقه ای شبانه مناسب باشد.

توصیۀ نهایی این است که با متخصص پوست و مو در تماس باشید. اگر از روش های گیاهی و بهداشتی جواب نگرفتید، در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا مطمئن شوید مشکل هورمونی و کمبود ویتامین ندارید.

منبع : luxbeauty.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.