پرونده فرمان مهاجرتی ترامپ به دیوان عالی آمریکا ارجاع شد


پرونده فرمان مهاجرتی ترامپ به دیوان عالی آمریکا ارجاع شد

  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد؛ کاخ سفید عصر دوشنبه (به وقت محلی) پرونده مربوط به طرح منع ورود اتباع هشت کشور به خاک آمریکا را به دیوان عالی ارجاع داد. 

به گزارش ایرنا، دولت آمریکا با این اقدام خواستار اجرای کامل ابلاغیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور با هدف اعمال محدودیت‌های مسافرتی برای اتباع کشورهای ایران، چاد، لیبی، سوریه، کره شمالی، ونزوئلا، سومالی و یمن شده است.

 

یک دادگاه تجدید نظر در کالیفرنیا چندیث پیش تنها اجرای بخشی از این ابلاغیه را که در حکم سومین فرمان مهاجرتی ترامپ است، مجاز دانسته بود.

 

بر اساس حکم دادگاه، اتباع شش کشور با جمعیت اکثریت مسلمان از این فهرست تنها در صورتی از ورود به آمریکا منع می‌شوند که هیچ ارتباط خویشاوندی با آمریکایی‌ها نداشته باشند.

 

پیش از این دو نسخه دیگر از این طرح در دولت آمریکا تدوین شده بود که با تصمیم دیوان عالی این کشور، بخش‌هایی از آن‌ها در ماه‌های گذشته به اجرا درآمد.

 

محدودیت‌های جدید علیه اتباع کشورهای خارجی قرار بود از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) به طور دائمی به اجرا درآیند؛ اما با حکم دو قاضی متوقف ماندند.

 

دیوان عالی آمریکا که اکنون وظیفه رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد، متشکل از چهار قاضی دمکرات و پنج جمهوریخواه است که یکی از آن‌ها را «دونالد ترامپ» خود به این کرسی منصوب کرده است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.