پرونده سوءاستفاده جنسی امدادرسانان بین‌المللی قدمتی ۱۰ ساله دارد


پرونده سوءاستفاده جنسی امدادرسانان بین‌المللی قدمتی ۱۰ ساله دارد

  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , سوءاستفاده جنسی امدادرسانان
میزان سوءاستفاده جنسی توسط امدادرسانان در ماموریت‌های خارجی قابل توجه بوده و از ۱۰ سال گذشته تاکنون ادامه داشته است. 

سازمان نجات کودکان، در گزارشی اعلام کرده است که در کشورهای هایتی، ساحل عاج و سودان جنوبی با کودکانی مواجه شده‌اند که به رابطه جنسی  برای کسب غذا و دیگر اقلام مجبور می‌شدند و در برخی موارد وادار به بردگی جنسی شده‌اند.

 

در گزارشی به نام “هیچ کس نمی تواند این گزارش را نادیده بگیرد”، آورده شده است که دو تن از امدادرسانان، به یک دختر ۱۵ ساله در هائیتی پیشنهاد دادند که به خاطر چند شکلات و دو پوند حرکات جنسی از خود نشان دهد.

 

این گزارش در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است اما با این حال پس از افشای برخی اتهامات سوءاستفاده جنسی از سوی کارکنان آکسفام، بار دیگر مطرح شده است.

 

بر اساس مصاحبه انجام شده توسط سازمان نجات کودکان از ۳۴۱ کودک در این سه کشور، هنوز سوءاستفاده از دختران و پسران در وضعیت بحرانی قرار دارد و بیشتر این سوءاستفاده ها گزارش نمی‌شود.

 

این گزارش نشان می دهد که میزان محافظت از کودکان در برابر سوءاستفاده‌های جنسی کافی نیست.

 

چندی قبل روزنامه تایمز گزارش داد که برخی از کارمندان آکسفام در هائیتی پس از زمین لرزه ۲۰۱۰ در این کشور اقدام به پرداخت پول در ازای خدمات از سوی روسپی‌ها کردند. آکسفام نه این مساله را تایید و نه رد کرده اما گفته که تحقیقات داخلی در ۲۰۱۱ این سوء رفتار جنسی را تایید کرده و بابت آن نیز عذرخواهی کرد.

 

در حال حاضر آینده آکسفام مبهم باقی مانده است.

 

با این حال آکسفام توافق کرده است که تا زمانیکه دولت انگلیس قانع نشود که این سازمان استاندار های اخلاقی را رعایت می کند، کمک مالی جدیدی از دولت انگلیس دریافت نکند.

 

روز جمعه آکسفام اعلام کرد که یک کمیسیون مستقل تشکیل می‌دهد  تا درباره عملیات و فرهنگ این خیریه بازنگری انجام دهد.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی آکسفام آمده است: ما متعهد شده ایم که ثابت کنیم که لایق اعتماد عمومی هستیم.

 

 ایسنا   

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.