پروازهای جاسوسی در مرزهای روسیه افزایش یافته است

پروازهای جاسوسی در مرزهای روسیه افزایش یافته است

پروازهای جاسوسی در مرزهای روسیه افزایش یافته است

اخبار,اخبار بین الملل,هواپیما

روزنامه «کراسنایا زویوزدا» ارگان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پروازهای هواپیماهای جاسوسی خارجی با تشدید رویارویی روسیه و غرب در مجاورت مرزهای این کشور افزایش یافته است.

به گزارش انتخاب، در یک هفته اخیر ۲۳ هواپیمای خارجی در مرزهای روسیه پرواز کردند، حال آنکه هفته پیش از آن، ۱۶ پرواز گزارش شده بود.

 

به گفته رسانه های روسی، هفته گذشته در ۶ مورد، هواپیماهای روسیه برای رهگیری هواپیماهای خارجی به پرواز درآمدند و مانع نقض حریم هوایی این کشور شدند.

 

در گزارش روزنامه روسی، به پرواز دو هواپیمای جاسوسی آمریکا در مجاورت مرزهای روسیه اشاره شده است که گویا ۲۵ ماه مارس (یکشنبه هفته گذشته) رخ داد.

 

روابط روسیه و کشورهای غربی در هفته های اخیر بر اثر مساله مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روس متشنج شده است.

 

آمریکا و انگلیس و متحدان آنها در مجموع بیش از ۱۵۰ دیپلمات روسی را اخراج کرده اند.

 

روسیه نیز در پاسخ این اقدامات تاکنون ۲۳ دیپلمات انگلیسی و ۶۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج و سرکنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ را تعطیل کرده و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که در مورد سایر کشورهایی که دیپلمات های روسی را اخراج کرده اند پاسخ متقابل داده خواهد شد.

 

وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که باید تعداد دیپلمات های انگلیس و روسیه برابر باشد، بر همین اساس ۵۰ دیپلمات انگلیسی دیگر نیز باید خاک روسیه را ترک کنند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.