پایان ۳ سال ممنوعیت برای فعالیت مجید درخشانی


پایان ۳ سال ممنوعیت برای فعالیت مجید درخشانی

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مجیددرخشانی

مجید درخشانی پس از سه سال وقفه در فعالیت‌هایش در داخل ایران، تور کنسرت‌هایش را از خوزستان به همراه گروهی از نوازندگان جنوبی آغاز کرد.او قرار است کنسرتی را نیز با همکاری حسام‌الدین سراج روی صحنه ببرد.

مجید درخشانی ضمن بیان این مطلب گفت: سه سال بود که در کشورمان روی صحنه نرفته بودم و پس از این مدت شروع بسیار خوبی را تجربه کردم چراکه بچه‌های جنوب، بسیار جوانان خونگرم و دوست داشتنی هستند و تاکنون روزهای خوبی را با این نوازندگان جوان جنوبی پشت سرگذاشته‌ایم و امیدوارم در روز باقی مانده نیز این تجربیات خوب ادامه پیدا کند. البته استقبال بسیار خوبی هم از سوی مردم خونگرم جنوب از کنسرت ما اتفاق افتاد که واقعا دلگرم‌کننده بود.

این آهنگساز و نوازنده تار در ادامه افزود: خوشبختانه الان در خوزستان هستیم و مشغول برگزاری برنامه‌های کنسرت‌های‌مان هستیم. تاکنون ۵ اجرا در خوزستان داشته‌ایم که برخی از آنها تمدید شده‌اند؛ ما دو اجرای دیگر در این استان خواهیم داشت سپس روزهای ۱۵ و ۱۸ آذر در رشت کنسرت خواهیم داشت. بعد از آن نیز به تبریز می‌رویم و در دی ماه نیز دو اجرای دیگر در شاهرود و سمنان روی صحنه خواهیم برد.

وی همچنین درمورد حل شدن مشکل ممنوعیتش برای برگزاری کنسرت در استان‌های غیر از تهران عنوان کرد: اوایل تیر که با شما صحبت کرده بودم به من گفته بودند هیچ مشکلی نخواهد بود و از یک تاریخی به بعد دیگر واقعا مشکلی برای برگزاری کنسرتم در شهرستان‌ها برای‌مان به وجود نیامد و دوستان‌مان برای گرفتن مجوز ارشاد استان‌ها مراجعه می‌کردند که خوشبختانه هیچ مشکلی نبود و انصافا هم همکاری‌های لازم برای انجام این برنامه‌ها صورت گرفته است.

مجید درخشانی درباره برگزاری کنسرت در تهران نیز گفت: فعلا در حال برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها هستیم و برنامه کنسرت‌هایمان در تهران نیز در سال جدید پیگیری و برگزار خواهد شد.

این آهنگساز همچنین درباره کنسرت‌هایش در جنوب ایران گفت: این کنسرت را با همکاری گروهی از موزیسین‌های جوان جنوبی که از شهرهای مختلفی مانند اهواز، بهبهان، آبادان و … دور هم جمع شده‌اند و از دو سه ماه قبل برخی از آثار مرا تمرین کردند، برگزار می‌کنیم. مثلا کارهایی که در دستگاه همایون داشتم مانند «رندان مست» را با بچه‌های همین گروه که گروه همنوازان ارگان نام دارد تمرین کرده‌اند. این کنسرت‌ها را در ماهشهر، امیدیه، بهبهان و آبادان ترتیب داده شده است.

وی در مورد کنسرت رشت نیز عنوان کرد: پس از پایان اجراهای خوزستان به تهران بازخواهم گشت و سپس به همراهی بخشی از گروه خورشید راهی رشت خواهیم شد تا ۱۶ و ۱۷ آذر در مجتمع خاتم‌الانبیاء سالن شهید انصاری به اجرا بپردازیم. در این کنسرت اشکان کمانگری (خواننده)، شاهو عندلیبی (نی)، شهرام منظمی (سنتور)، امین گلستانی (عود)، مهرداد ناصحی (کمانچه و قیچک)، علیرضا دریایی (کمانچه)، شهاب آذین مهر(تار)، آرش عزیزی (تار)، کامران یعقوبی (تمبک) و سام خواجه وند (دف) گروه خورشید را همراهی خواهند کرد.

مجید درخشانی همچنین در مورد کنسرت مشترک‌خود با حسام‌الدین سراج گفت: با همین گروه یکسری برنامه نیز با آقای حسام‌الدین سراج خواهیم داشت. فعلا کنسرت‌های‌مان در تبریز و شاهرود قطعی شده است. با آقای سراج همان آلبوم «شهر آشنایی» که بیست و چند سال قبل منتشر کرده‌ایم را به اجرا درخواهیم آورد.

این موزیسین همچنین در مورد تجربه همکاری با یک گروه موسیقی متشکل از جوانان خوزستانی گفت: همکاری با نوازندگان و جوانان جنوب کشورمان تجربه بسیار جالب و خوبی بود؛ اولا اینکه کار جالب‌شان این است که همگی از یک شهر نیستند و از شهرهای مختلف نوازنده‌های خوب دور یکدیگر جمع شده‌اند. دوم اینکه کارهای سنگینی را نیز برای کنسرت انتخاب کرده‌اند که برخی از آنها واقعا اجرای صحنه‌ایشان راحت نیست. تاکنون نیز بسیار خوب از پس کار برآمده‌اند و در چند شهر دیگر نیز این کنسرت تکرار خواهد شد. این در حالی است که یکسری از کارهایم در مناطقی مانند گنبد و مازندران قرار است آماده اجرا شود.

وی همچنین عنوان کرد: توجه بچه‌های این نسل به آثارم برای اجرای صحنه‌ای برایم بسیار جالب و خوشحال‌کننده است. بچه‌هایی که این آثارم را برای اجرا انتخاب می‌کنند می‌گویند «لطف کرده‌اید اجازه داده‌اید کارهای‌تان را اجرا کنیم» این در حالی است که ما باید بسیار خوشحال باشیم و خواهش کنیم که چنین توجهی به آثارمان وجود دارد.

 

 

ایلنا

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.