پاورپوینت “کارمندیابی جذب و گزینش نیروی کاری” ۳۸ اسلاید

کارمندیابی جذب و گزینش نیروی کاری

سیاستهای کارمند یابی:

روشهای کارمندیابی

جذب

گزینش

نکته:

گامهای گزینش:

اصول اولیه آزمونهای استخدامی

انواع آزمونهای استخدامی

اهداف مصاحبه های استخدامی

نکته:

انواع مصاحبه های استخدامی:

سیاستهای مصاحبه:

و……

کارمند یابی فرآیندی است که به وسیله آن کسانی که به نظر می رسند توانائی بالقوه ای برای عضویت در سازمان و انجام دادن وظایف محول را دارند ، شناسائی می گردند و موجبات جذب آنها به سوی سازمان فراهم می شود .

کارمند یابی ،یک فرآیند « واسطه ای » است ؛ یعنی طی این فرآیند کسانی که جویای کارند (متقاضیان کار) و کسانی که خواهان نیروی کارند (استخدام کنندگان) برای نخستین بار با یکدیگر روبرو می شوند تا طی فرآیند بعدی  (انتخاب و گزینش) ، توانائی واقعی آنها برای احراز شغل و ورود به سازمان تعیین گردد .

  ب ) منابع خارجی : در صورتی که سازمان نتواند از میان نیروهای موجود در درون سازمان ، افراد شایسته و لایقی پیدا نماید،یا نتواند کسانی را برای آموزش تخصصی و کسب مهارتهای مورد نیازش بیابد ، چاره ای جز تامین نیرو از خارج از سازمان نخواهد داشت .

آگهی : آگهی یکی از موثر ترین روشهائی است که سازمان به وسیله آن می تواند قصد خود را برای استخدام نیروی انسانی به اطلاع مردم برساند .

موسسات کاریابی : نقش و و ظیفه اصلی این موسسات ، معرفی جویندگان کار به سازمان است . موسسات کاریابی بر دوگونه اند ، موسسات کاریابی دولتی که کاریابی رابصورت رایگان انجام می دهند و موسسات خصوصی که برای ارائه خدمات خود کارمزد …….

و…….

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.