پاد‌تنی سه گانه با توانایی نابودی ایدز ابداع شد

پاد‌تنی سه گانه با توانایی نابودی ایدز ابداع شد

پاد‌تنی سه گانه با توانایی نابودی ایدز ابداع شد

 

راههای نابودی ایدز,ابداع پادتنی برای نابودی ایدز

پادتن جدید می‌تواند به جای حساس ویروس بچسبد و از سه طرف به آن حمله کند

 

دانشمندان پادتنی را مهندسی و تولید کرده‌اند که به ۹۹ درصد گونه‌های ویروس عامل بیماری ایدز حمله کرده و می‌تواند از ابتلای میمون‌ها به این بیماری پیشگیری کند.

این پادتن به گونه ای ساخته شده تا بتواند به سه بخش کلیدی از ویروس حمله می کند تا مقاومت ویروس در برابر آن دشوارتر شود.

 

این پروژه نتیجه همکاری محققان موسسه ملی سلامت آمریکا و شرکت داروسازی سانوفی بوده است. انجمن بین المللی ایدز این کشف را هیجان انگیز نامیده است. آزمایش های بالینی این شیوه درمانی روی انسان از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد تا امکان جلوگیری از ابتلا یا امکان درمان بیماری توسط این پادتن مورد بررسی قرار گیرد.

 

بدن انسان به سختی می‌تواند با ویروس اچ‌آی‌وی مبارزه کند زیرا این ویروس از توانایی عجیبی در جهش و تغییر ظاهر دارد. از این رو بدن در واقع نه فقط با یک گونه ویروس، بلکه در آن واحد با گونه های مختلف ویروس اچ‌آی‌وی روبرو مواجه‌ می‌شود که توانایی شناسایی و نابود کردن همه آنها را ندارد.

 

اما پس از سالها زندگی با ویروس اچ‌آی‌وی، سیستم ایمنی گروه کوچکی از بیماران موفق به تولید سلاحی قدرتمند به نام “پادتن خنثی کننده فراگیر” می شود که می‌تواند به بخش‌های حیاتی و بنیادی ویروس اچ‌آی‌وی حمله کرده و مجموعه بزرگی از گونه های این ویروس را نابود کند.

 

اکنون دانشمندان می‌خواهند از این پادتن طبیعی به عنوان شیوه ای برای درمان اچ آی وی یا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری استفاده کنند.

 

در این پروژه دانشمندان سه نمونه از این پادتن را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند تا پادتنی قدرتمند‌تر و سه‌گانه تولید کنند. به گفته گری نیبل، یکی از دانشمندان این پروژه، این پادتن از هر پادتنی که بدن به‌ صورت طبیعی تولید می‌کند “قویتر و متنوع‌تر” است، زیرا پادتن جدید می‌تواند به جای حساس ویروس بچسبد و از سه طرف به آن حمله کند.

 

بهترین پادتن های طبیعی حداکثر می‌توانند نود درصد گونه‌های اچ آی وی را هدف قرار دهند اما به گفته نیبل این پادتن سه گانه، ۹۹ درصد گونه‌ها را هدف قرار می‌دهد.

 

این پادتن سه گانه روی ۲۴ میمون آزمایش شده، پس از دریافت پادتن، به بدن آنها اچ‌آی‌وی تزریق شد اما هیچ‌یک از آنها مبتلا نشدند. حتی دوز کمتر پادتن نیز مانع از ابتلای میمون‌ها به اچ‌آی‌وی شد از این رو دانشمندان تاثیر این تکنیک درمانی را چشمگیر و قابل توجه توصیف می‌کنند.

 

منبع : hamshahrionline.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.