ویار غذایی در بارداری

 

ویار غذایی در بارداری

 

هوس‌های غذایی در بارداری امری رایج است. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟

بدنتان می‌خواهد چیزی بگوید

  ویار در دوران بارداری,ویار چیست

بارداری باعث بالا پایین رفتن زیاد هورمون‌ها می‌شود

نوع غذایی که شما دوست دارید جنسیت کودکتان را نشان می‌دهد. البته این موضوع استناد علمی ندارد و بر اساس تجربیات گذشتگان گفته می‌شود. زنانی که میل به چیزهای شیرین دارند، مانند شکلات، آب‌نبات، لبنیات به خصوص شیر، احتمالاً دختر خواهند داشت. زنانی که بیشتر غذاهای شور، تند یا ترش می‌خواهند پسردار هستند.

زیاد گرمتان می‌شود

  بهترین راه خنک کردن بدن خوردن چیزی تند است. به همین دلیل بسیاری از زنان باردار میل به غذاهای تند دارند. خوردن غذاهای تند باعث می‌شود شما عرق کنید که در نهایت  منجر به خنک شدن بدن خواهد شد. بر این اساس است که می‌بینید در گرم‌ترین شهرها بیشتر افراد غذاهای تند می‌خورند.

 کودکتان کمی تنوع می‌خواهد

  این مطلب نیز ریشه‌ی علمی ندارد. برخی افراد معتقدند در مورد میل به خوردن غذاهای ترش مانند لیمو یا غذاهای شور مانند خیار شور بدن مواد غذایی را دریافت می‌کند که کودک به آن نیاز دارد. به همین دلیل است گاه زنان باردار هوس خوردن ترکیب‌های غذایی عجیبی را دارند.

 کمبود مواد غذایی دارید

  برخی زنان باردار میل به خوردن مواد غیرخوراکی مانند سنگ، خاک یا کاغذ پیدا می‌کنند. علت این مشکل اغلب کمبود آهن است. مصرف چیزهایی مانند خاک می‌تواند برای هردو مادر و کودک مضر باشد، بنابراین اگر دیدید میل به مواد غیرخوراکی دارید باید حتماً با پزشکتان صحبت کنید.

 شاید کم خونید

 مشابه مورد قبل برخی زنانی در بارداری میل به خوردن یخ پیدا می‌کنند. اما به اعتقاد برخی علت آن کمبود آهن است. خوردن یخ به خاطر کمبود آهن شاید کمی عجیب به نظر برسد – خصوصاً که بیشتر افراد کم خونی را با احساس سرما همراه می‌دانند. علائم کمبود آهن و کم خونی عبارت‌اند از خستگی، بی‌حالی، التهاب زبان و میل به خوردن مواد غیرخوراکی مانند یخ. اما چرا یخ؟ گفته می‌شود یخ کمک می‌کند التهاب و تورم در زبان کاهش یابد و همچنین ترد است.

هورمون‌هایتان تغییر کرده‌اند

ویار در دوران بارداری,ویار چیست

  برخی زنان در بارداری میل به ماهی و دیگر غذاهای دریایی دارند

بارداری باعث بالا پایین رفتن زیاد هورمون‌ها می‌شود. دانشمندان معتقدند پروتئین‌های نوروپپتید یا NPY، آمینواسیدی که توسط  نورون ها در سیستم عصبی برای افزایش اشتها تولید می‌شود، ممکن است عامل زیادشدن میل غذایی شما در بارداری باشد.

شاید بدن به امگا۳ نیاز دارد

 برخی زنان در بارداری میل به ماهی و دیگر غذاهای دریایی دارند. پاسخ ساده است: بدن شما شاید کمبود اسیدهای چرب امگا۳ دارد. این یک کمبود غذایی رایج است، خصوصاً در بین زنان باردار. البته مراقب جیوهی ماهی‌ها باشید. جیوه یک فلز سنگین سمی است که از طریق آلودگی آب در بدن ماهی جمع می‌شود. ماهی‌هایی که بیشتر عمر کرده و بیشتر در زنجیره‌ی غذایی هستند، مانند کوسه ماهی، مقدار جیوهی بیشتری دارند.

منبع: wiki.5040.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.