وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی: محسن از همه چیز اطلاع کامل دارد و آنچه را مصلحت بداند مطرح می‌کند


وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی: محسن از همه چیز اطلاع کامل دارد و آنچه را مصلحت بداند مطرح می‌کند

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آقای هاشمی خیلی باهوش تر از این بود که چیزی را جایی بگذارد که ببرند. حتما چیزهای مهم را بیش از یک نسخه داشته و جای مطمئن و محکمی هم گذاشته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، بعد از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی حاشیه‌ها و موضع‌گیری مختلفی مطرح است که ازآن جمله خاطرات او و وصیتنامه ای جدید است که سرنوشتی در خفا دارند. علاوه بر خاطرات که هنوز تکلیف آنها مشخص نیست بحث از یک وصیتنامه جدید است که گفته می شود به جز وصیتنامه سال ۷۹ توسط آیت‌الله هاشمی نوشته شده است اما خانواده تاکید دارند که هنوز آن را پیدا نکرده اند.

 

محمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی که گفته می شود که ارتباط نزدیکی هم با آیت الله داشته در گفت و گو با «اعتمادآنلاین» تاکید می کند که تصمیم گیری در همه امور خانواده هاشمی با محسن هاشمی است و هر زمان که او صلاح بداند درباره همه چیز از جمله وصیتنامه اظهارنظر خواهد کرد. 

 

یاسر هاشمی امروز گفته که وصیتنامه اصلی را پیدا نکرده اند. شما به عنوان وکیل خانواده هاشمی از این وصیت‌نامه خبر دارید و کجاست؟

در این زمینه صالح ترین فرد برای اظهارنظر محسن است و هر کسی هر حرفی که بزند خیلی پایه و اساس ندارد. 

 

محسن هاشمی موضوع را رد نکرده، البته گفته که وصیتنامه که باز شده مربوط به سال ۷۹ است اما وجود وصینامه جدیدتری را هم تکذیب نکرده اند؟

در اینکه آقای هاشمی وصیتنامه داشته باشد من تردیدی ندارم. آقای هاشمی با هوشیاری که داشتند قطعا توصیه‌هایی برای مردم داشته اند. اما من فکر می کنم  وصیتنامه آقای هاشمی همان خطبه آخر نماز جمعه‌شان بود. آن بهترین وصیتنامه بود.

 

ممکن است وصیتنامه دیگری بوده و که در وسایل ایشان بوده و پیدا نمی‌شود؟

پیدا می شود من مطمئن هستم که چیزی گم نمی شود. 

 

شما به عنوان وکیل ایشان پیگیر نشده اید که ببینید کجاست؛ با توجه به اینکه ارتباط مستقیم با آیت الله داشتید می دانید این وصیتنامه کجاست؟ به عنوان وکیل ایشان نسخه ای از آن رد دسترس شما نیست؟

در این رابطه آنچه که صلاح است گفته شود محسن می گوید و آنچه که محسن نگوید حتما صلاح نیست که کس دیگری در این زمینه حرفی بزند. 

 

یعنی محسن هاشمی اطلاع کامل دراین باره دارد؟

بله ایشان اطلاع کامل دارند، آنچه که مصلحت بدانند مطرح می کنند و آنچه که مصلحت ندانند مطرح نمی کنند و وقتی ایشان مصلحت ندانند افراد دیگر به هیچ وجه درباره آن صحبت نمی کنند.

 

پس اگر این وصیتنامه پیدا نمی‌شود و یا صحبتی از آن نمی‌شود محسن هاشمی صلاح ندیده است؟

دقیقا همین است. محسن صلاح ندیده که حرفی بزند.

 

فکر می کنید که چرا این تصمیم را گرفته است؟

باید از خود او بپرسید. آدم عاقل و زیرکی است و می داند که چیزی را باید گفت و چه چیزی را نباید گفت. 

 

شما به شخصه خوتان این تصور را ندارید که ممکن است این وصیتنامه در دفتر آیت الله بوده و با پلمپ دفتر و وسایلی که جابه جا شده که برده باشند؟

آقای هاشمی خیلی باهوش تر از این بود که چیزی را جایی بگذارد که ببرند. حتما چیزهای مهم را بیش از یک نسخه داشته و جای مطمئن و محکمی هم گذاشته است. 

 

پس شما از وصیتنامه دیگر مطلع هستید اما فرزند بزرگتر آیت الله هاشمی صلاح دیده اند که فعلا درباره آن سکوت کنند؟

اگر چیزی مصلحت باشد که مطرح شود محسن می گوید. اینکه وصیتنامه ای هست یا نیست ایشان باید بگوید.

 

شما به عنوان وکیل خانواده هاشمی در جریان تنظیم وصیتنامه ها هستید دیگر؟

من به عنوان وکیل فقط می توانم از طرف موکلم و با اجازه او صحبت کنم و نمی توانم از طرف خودم حرفی بزنم.  

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.