وکیل اولیای دم سید امامی: هنوز علت بازداشت سید امامی و نحوه بازجویی از او را نمی‌دانیم


وکیل اولیای دم سید امامی: هنوز علت بازداشت سید امامی و نحوه بازجویی از او را نمی‌دانیم

اخبار,اخبار سیاسی,سید امامی

آرش کیخسروی وکیل اولیای دم کاووس سیدامامی که گفته می‌شود چند روز پیش به دلیل خودکشی در زندان فوت‌شده است در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» تاکید کرد که پیگیر روند قضایی و دلایل بازداشت سیدامامی خواهند بود.

آرش کیخسروی وکیل اولیای دم کاووس سیدامامی در واکنش به اظهارنظرهای برخی نمایندگان در مورد خبر و نحوه خودکشی این فعال محیط‌زیست در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین» بیان کرد: نمی‌دانم نماینده‌ها چه عجله‌ای دارند که نظرات خود را مرتب مطرح کنند. باید صبر کنند تا پرونده سیر قضایی خود را بگذراند و پزشکی قانونی اظهارنظر کند و پس‌ازآن اگر ما به نظر پزشک قانونی اعتراض داشته باشیم اعتراض خود را مطرح می‌کنیم. روالی که درباره تحقیقات پرونده وجود دارد سپری شود آن زمان اظهارنظر کنند. برخی اظهارنظرها به‌گونه‌ای است که گویا می‌خواهند پرونده را مختومه کنند.

 

او در خصوص دیدن فیلمی که گفته می‌شود از خودکشی سیدامامی در زندان وجود دارد گفت: در جلسه دیدن فیلم که دیروز بود من به همراه وکیل دیگر اولیای دم و پسر ایشان حضور داشتیم.

 

وکیل اولیای دم سیدامامی همچنین درباره اظهارنظر رئیس کمیسیون امنیت ملی درخصوص عدم تمایل خانواده برای کالبدشکافی تاکید کرد: کالبدشکافی انجام‌شده و آقای بروجردی از آن مطلع نبوده است. باید منتظر بمانند تا ما شکایت خود را ارائه دهیم. 

 

او درباره احتمال خودکشی یا واکنش اعضای خانواده دراین‌باره افزود: نسبت به اتفاقات روی‌داده اعتراض داریم منتها منتظر می‌مانیم تا سیر قضایی پرونده تکمیل شود. چون مسائلی به حیثیت افراد مربوط است و ما به خودمان اجازه نمی‌دهیم که با پیش‌داوری نسبت به ایشان و خانواده‌شان هتک حرمت پیش آید.

 

این وکیل دادگستری با توجه به اظهارنظرها تاکید کرد: به نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی توصیه می‌کنم که سعه‌صدر داشته و اجازه دهند که سیر قضایی موضوع طی شود. به‌مرورزمان مشخص می‌شود که اصلاً چرا ایشان را گرفته‌اند که چنین اتفاقی رخ دهد.

 

وکیل اولیای دم سیدامامی در ادامه گفت: سؤال اصلی پرونده این است که اصلاً چرا ایشان بازداشت‌شده‌اند. ما هنوز برای این سؤال پاسخی پیدا نکرده‌ایم.

 

او با تاکید براین موضوع که از روند بازداشت سیدامامی اطلاعی ندارد، در پاسخ به این سؤال که در کجا بازداشت بوده عنوان کرد که آن‌گونه که به ما اعلام‌شده ایشان در زندان اوین بازداشت بوده‌اند و البته ما هنوز از بندی که در آن بازداشت بوده‌اند اطلاعی ندارم. 

 

او ادامه داد: می‌خواهیم بدانیم که اتهام چه بوده و آیا می‌توان آن را ثابت کرد یا نه، زمان می‌خواهیم که مسائل قضایی پرونده را بررسی کنیم.

 

کیخسروی بیان کرد: ما هنوز نمی‌دانیم که ایشان چرا بازداشت‌شده و چگونه از او بازجویی به‌عمل‌آمده است. پرونده در مراحل اولیه است و زمان می‌برد. باید دادسرای امور جنایی پرونده امنیتی او را بخواهد و این‌ها زمان می‌برد.

 

وکیل اولیای دم سیدامامی با بیان این موضوع که زمان روشن شدن این اتفاقات و سؤالات مشخص نیست، عنوان کرد: منتها امیدواریم وضعیت به‌گونه‌ای پیش نرود که افراد خاطی پشت سر نظام قایم شوند.

 

وی در مورد نحوه بازداشت سیدامامی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.