وقتی هر روز غروب آفتاب چند نفر را معلول می کند، خبری واقع و اعجاب انگیز

آفتاب

وقتی هر روز غروب آفتاب چند نفر را معلول می کند، خبری واقع و اعجاب انگیز

عجب دنیایی این دنیا، انسان چه چیزهای عجیبی می شنود، بله آن چه در زیر می خوانید داستانی است از دو برادر که مثل این که با نبود آفتاب فلج می شوند. گویا وابستگی شدیدی به نور خورشید دارند و با نبود آن فلج می شوند. معلوم نیست چه بیماری دارند؟ آیا به نور خورشید احتیاج شدید دارند به طوری که با نبود آن فلج و معیوب می شوند؟ یا علت دیگری دارد؟ هنوز پزشکان از این بیماری و علت آن چیزی کشف نکرده اند به راستی این چه بیماری است که این دو برادر به آن مبتلا شده اند، خبر را خودتان ببینید.

“شعیب احمد” ۱۳ ساله و “عبدول الرشید” ۹ ساله دو برادر پاکستانی هستند که در طول روز زندگی کاملا عادی دارند،‌ از خانه بیرون می‌روند، راه می‌روند و با دوستانشان بازی می‌کنند. زمانی که خورشید غروب می‌کند، این دو برادر به طور کامل فلج می‌شوند و توانایی حرکت کردن و صحبت کردن را تا صبح فردا و طلوع دوباره خورشید از دست می‌دهند، بیماری که نشانه‌های آن برای اولین‌بار در جهان گزارش شده‌است و پزشکان هیچ آگاهی نسبت به علت وقوع این بیماری ندارند.

پزشکان متحیر هستند

این دو کودک که به پسران خورشیدی شهرت یافته‌اند، از اوایل سال جاری تحت نظر بیمارستانی در اسلام‌آباد زندگی می‌کنند. درمان‌های این دو رایگان است و تاکنون بیش از ۳۰۰ آزمایش مختلف روی آنها انجام شده ‌است.

اولین گزینه 

اولین گزینه‌ای که ذهن پزشکان را به خود مشغول کرد نور خورشید بود، نه ساعت روز، و این که احتمالا انرژی بدن دو کودک از نور خورشید تامین می‌شود. اما این فرضیه عجیب نمی‌تواند درست باشد زیرا پزشکان نشان دادند که دو کودک در طول روز می‌توانند در اتاقی تاریک حرکت کنند و فعالیت داشته‌باشند.

با این همه احتمال قوی‌تری نیز وجود دارد: اختلال ژنتیکی. زیرا مادر و پدر این دو کودک عموزاده هستند. اما پزشکان هنوز نمی‌دانند کدام ژن می‌تواند چنین تاثیری بر زندگی کودکان داشته‌باشد.

پزشکان در تلاش هستند:

پزشکان هم‌اکنون مشغول آزمایش روی آب و خاک روستایی هستند که دو کودک در آن سکونت دارند و همچنین نمونه خون این دو برای آزمایش‌های ژنتیکی به خارج از کشور ارسال شده‌است. عجیب‌ترین نکته درباره این بیماری این است که دو پسربچه در طول روز کاملا عادی و سالم هستند.

عبادت خروس

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.