وزیر کار: عقب‌ماندگی تاریخی قدرت خرید مردم را کاهش داد

وزیر کار: عقب‌ماندگی تاریخی قدرت خرید مردم را کاهش داد

وزیر کار: عقب‌ماندگی تاریخی قدرت خرید مردم را کاهش داد

اخبار,اخبار اقتصادی,علی ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیش‌بینی ۶۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال سال جاری خبر داد و گفت: ۶۰۰۰ میلیارد تومان باقیمانده از اشتغال روستایی در سال گذشته به سال ۹۷ انتقال می‌یابد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان در شهرستان رزن، با بیان اینکه با برنامه اشتغال روستایی فراگیر و خُرد به برنامه کاهش مطلق فقر خواهیم رسید و قادر خواهیم بود تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم، اظهار کرد: ۶۰۰۰ میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی به بانک‌ها معرفی و ۳۰۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌ها عقد قرارداد شده، به طوریکه از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه شیب پراخت تسهیلات روستایی عمودی بوده است.

 

وی از تصویب تبصره ۱۸ مربوط به اشتغال در هیات وزیران خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه دیروز در هیات وزیران تبصره ۱۸ مربوط به اشتغال تصویب شد که سه ماه این تبصره را کارشناسی کرده‌ایم.

 

ربیعی با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری یادآور شد: تأکید مقام معظم رهبری رفتن به میان مردم بوده و اینکه به رُبان بریدن اتکا نکنیم و این موضوع مایه دلگرمی ما شد، به طوریکه تا وقتی وزیر هستم، آن مشی خود را ادامه خواهم داد و سعی می‌کنم از شهرستان عبور کرده و به روستاها بروم.

 

وی با بیان اینکه با بهزیستی دهک‌های پایین اقشار اجتماعی را به طور مستقیم و با تأمین اجتماعی بقیه اقشار با تمرکز بر دهک‌های چهارم تا هشتم را هدف‌گیری می‌کنیم، گفت: کاهش ریسک زندگی مردم را با بهزیستی به عنوان یک سازمان علمی، دنبال می‌کنیم و یکی از اهداف بزرگ ما این است که سالمندی با فقر همراه نشود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بهزیستی بر خط مقدم ما در زمینه آسیب‌های اجتماعی کار می‌کند، به طوریکه اورژانس اجتماعی به عنوان یک برنامه موفق بهزیستی است، اظهار کرد: در تأمین اجتماعی باید کاری کنیم که افراد به دهک‌های نهم و دهم سقوط نکنند و امروز تأمین اجتماعی به شیوه‌هایی اداره می‌شود که اگر نبود با مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

 

وی با تأکید بر اینکه دوست دارم خرید مردم بالا باشد، اظهار کرد: عقب‌ماندگی تاریخی قدرت خرید مردم را کاهش داده و امروز که با تحریم مواجهیم، زندگی اجتماعی مردم، هدف شوراندن علیه نظام گرفته شده است، بنابراین باید پیش از گذشته پیوندهای خود را با بدنه اجتماعی جامعه مستحکم کنیم و اعتماد سرمایه اجتماعی را برگردانیم.

 

او با اشاره به اینکه سازمان‌های زیرمجموعه ما سازمان‌هایی هستند که از زندگی اجتماعی مردم حفاظت می‌کنند، بیان کرد: ۱۴ درصد به دریافتی مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد اضافه می‌شود و ۲۳۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی زنان به کار خواهیم بست.

 

ربیعی با بیان اینکه واردات اقلام زیادی را ممنوع کرده‌ایم که فرصتی برای کارآفرینان است، گفت: نقدینگی یکی از بیمارهای اقتصاد ماست که با تنش‌های روانی و سوداگری برخی سوداگران در اقتصاد ایران خودش را نشان داده است.

 

وی با تأکید بر اینکه شرایط سخت‌تر برای دولتی‌هاست و نباید سختی را به سمت مردم ببریم، از استهمال دو ساله تسهیلات برای کشاورزانی که آسیب دیده‌اند، خبر داد.

 

ربیعی با اشاره به ایجاد کمیته راستی‌آزمایی اشتغال در همدان بیان کرد: ایده راستی‌آزمایی اشتغال را به همه استان‌ها پیشنهاد می‌دهم. وی در بخش دیگری از سخنانش با افزایش سهمیه تسهیلات شهرستان رزن موافقت کرد و درباره رسته‌های تسهیلات روستایی گفت: ۱۸ هزار میلیارد تومان تقاضا تسهیلات ایجاد دامداری وجود داشت، در حالیکه که کل تسهیلات ۱۳ هزار میلیارد تومان است و فقط دام‌های شناسنامه‌دار می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه در زمینه تسهیلات دام آگاهانه تصمیم گرفته شده، افزود: باید از این پول مراقبت کنیم چرا که پول صندوق توسعه ملی است.

 

وی با تأکید بر اینکه تمام مشکلات بیمه‌ای رانندگان کشور حل‌وفصل شد، ادامه داد: تصمیمات مهمی در زمینه لاستیک و لوازم یدکی گرفته شده و هر چه نیاز به واردات لوازم یدکی وجود داشته باشد، توسط تعاونی انجام خواهد شد.

 

ربیعی در پایان با اشاره به اینکه دوست داریم بازنشستگان دور هم جمع شوند، دستور مطالعه احداث خانه امید بازنشستگان را داد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.