وزیر ورزش: استقلال از لیگ قهرمانان حذف شده بود


وزیر ورزش: استقلال از لیگ قهرمانان حذف شده بود

اخبار,اخبار ورزشی,وزیر ورزش

وزیر ورزش امروز و در آخرین روزهای سال ۹۶ جلسه ای با سردبیران رسانه های ورزشی برگزار کرد و دراین جلسه مسایل مهمی را مطرح کرد.

به گزارش ورزش سه، امروز در وزارت ورزش و جوانان ، دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان میزبان سردبیران رسانه های ورزشی بود. در این جلسه مباحث مختلفی مطرح شد و وزیر نسبت به عملکرد این وزارتخانه در سال ۹۶ توضیحاتی داد. سلطانی فر با اشاره به مسایل و مسابقات پیش روی ورزش ایران چون شرکت تجهیز، مدیریت ورزش، بازی های آسیایی ، مسابقات جام جهانی سال آینده را سال خوبی دانست ضمن این که استقلال و پرسپولیس در شرایط خوبی بوده ورضایت مردم باعث شد تا وزیر ضمن مطلوب خواندن شرایط به چالش هایی که پشت سر گذاشته شده پرداخته گفت:« یکی از مهمترین چالش هایی که از زمان کار وزارتخانه با آن مواجه بودیم مساله بدهی های خود وزارت به معارضین و نهادهای مختلف بود. این بدهی در حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بود.»

 

او افزود:«ما برای پاک کردن این میزان بدهی که عددی عجیب و غریب بود، با ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان همکاری و تهاتر کرده وبا همکاری قوه قضاییه در حدود ۵۰ درصد از بدهی ها را حل کردیم. در سال آینده هم قصد داریم این بدهی ها را به صفر برسانیم.» وزیر ورزش همچنین در این رابطه که چقدر از این بدهی به استقلال و پرسپولیس مربوط می شد گفت:« این بدهی ها هیچ ربطی به استقلال و پرسپولیس ندارد و این دو باشگاه بحثشان متفاوت است. این دوباشگاه هم شرایطشان مدیریت شده و ۷۰ درصد بدهی ها به افراد حقیقی پرداخت شده است.»

 

خبر عجیبی که وزیر داد

 وزیر ورزش اما در ادامه موضوع عجیبی را اعلام کرد که نشان می داد فوتبال باشگاهی ایران یک خطر جدی را پشت سرگذاشته است. او گفت:« درمورد استقلال باید بگویم که این باشگاه از لیگ قهرمانان حذف شده بود اما پیگیری ها و مذاکرات باعث شد این وضعیت به حالت نرمال بازگشت. قرار است بدهی هایی که در آینده مطرح می شوند با گرفتن زمان به فاز اجرایی وارد شده و مشکلات این دو باشگاه نیز حل شود.»

 

سلطانی فر درمورد بدهی های استقلال و پرسپولیس گفت:« اصل بدهی این دو باشگاه بدهی مالیاتی است. این دوباشگاه در دوازده سال گذشته هیچکدام اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور نداده اند و به همین دلیل مبلغ مالیات هایشان به شکل علی الراس درآمده و مبالغ هنگفتی شده است. ما براساس قراری که با وزارت اقتصاد و دارایی گذاشتیم قرار شد تا اسناد مالی هرسال را در آورده و هزینه مالیات باشگاه ها را مشخص کنیم. فکر می کنم با این روش تخفیف قابل توجهی برای این دوباشگاه گرفته شود.»

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.