وزیر صنعت: ورود ۱۳۳۹ قلم کالا به کشور ممنوع شد/ کسی حق فروش ارز ۴۲۰۰ به ۷ هزار تومان را ندارد

وزیر صنعت: ورود ۱۳۳۹ قلم کالا به کشور ممنوع شد/ کسی حق فروش ارز ۴۲۰۰ به ۷ هزار تومان را ندارد

وزیر صنعت: ورود ۱۳۳۹ قلم کالا به کشور ممنوع شد/ کسی حق فروش ارز ۴۲۰۰ به ۷ هزار تومان را ندارد

اخبار,اخبار اقتصادی,محمد شریعتمداری

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ورود یک‌هزار و ۳۳۹ قلم کالا به کشور ممنوع شده و بایستی از بازار صیانت شود.

به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری عصر امروز در شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم همچنان روابط خوب بین دولت و جلس ادامه داشته باشد، تا با همراهی هم بتوانیم گام‌های موثرتری برداریم.

 

وی با بیان اینکه کارهای خوبی انجام شده و باید قسمت پر و خالی لیوان را باهم ببینم، گفت: سال ۹۲ دولت تدبیر و امید روی کار آمد، حرف‌های که آن ایام شنیده می‌شد این بود که «ثبات در بازار نداریم، نرخ پول ملی تغییر کرده، و احساس عدم قطعیت در ادامه مسیر می‌کردیم».

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشارکت بالای کردستانی‌ها در انتخابات تصریح کرد: اگر ما نتوانیم به هر دلیلی برای مردم کردستان که با سختی‌ها زندگی می‌کنند و در سال ۹۲ تمام قد در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایستادند و با میزان مشارکت بالا به دولت تدبیر امید رأی دادند، کاری انجام بدهیم، واقعاً حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

 

به دنیا ثابت کردیم که ایران اهل مذاکره و گفت‌وگوی منطقی برابر در شرایط برد برد است

وی اضافه کرد: چند ماه بعد از روی کارآمدن دولت تصمیم گرفته شد، که ارتباط با سایر کشورها برقرار شود و مردم تصمیم اصلی را گرفتند که با آرامش پای میز مذاکره بنشینم، در عرصه جهانی و خارج از کشور از ما تصویری ساخته بودند که ملت ایران اهل مذاکره نیستند و حرف هیچ کسی را قبول ندارند اما پس از گفت‌وگو به برجام رسیدیم و به دنیا ثابت کردیم که ایران اهل مذاکره و گفت‌وگوی منطقی برابر در شرایط برد برد است.

 

شریعتمداری افزود: اگر در شرایط بهتری بودیم ممکن بود بیشتر از دستاوردهای کنونی، منویات مقام معظم رهبری را تحقق ببخشیم.

 

وی با بیان اینکه رهبری بارها فرمودند که تیم مذاکرات «تیم امین، خدوم و زحمتکشی» است و تمام تلاش خود را می‌کند، اظهار کرد: تلاش و مسیری مثبتی را که آغاز کردیم، همچنان ادامه داشت که با روی کار آمدن ترامپ، اعلام کرد که تفاهم بین‌المللی را قبول ندارد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حرف‌های “ترامپ” خیلی بی‌ربط و وی فردی غیرنرمال است، گفت: نبایستی در بین مردم جامعه ناامیدی ایجاد کنیم بلکه باید همه آرامش خود را حفظ کنیم چراکه این مشکلات همانند آتش گرفتن یک پرده یا گوشه کوچک خانه‌ای است.

 

تاکید وزیر صنعت بر طرح تشدید برخورد با احتکارکنندگان

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه ورود یک‌هزار و ۳۳۹ قلم کالا به کشور ممنوع شده است، ادامه داد: بایستی از بازار صیانت شود و کسی حق ندارد ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرد و ۷ هزار تومان به مردم بفروشد و این شرایط با حضور همگانی مردم و مسئولان کنترل می‌شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر طرح تشدید برخورد با احتکار در بازار خاطر نشان کرد: کسانی که اقلام و کالاهی خود را در انبار نگه می‌دارند و نمی‌فروشند، خیلی بی‌خود می‌کنند و قطعاً مردم بدانند از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد.

 

شریعتمداری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون چندین ماه از تأسیس کارخانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی کنسانتره در استان می‌گذرد، افزود: تا قبل از احداث، تمام محصولات کردستان به‌صورت خام از استان خارج می‌شد اما پس از فعالیت از خام‌فروشی جلوگیری شده است.

 

وی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی کشور بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: بایستی حوزه صنعت را در کشور تقویت کنیم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.