وزیر صنعت: دلالان؛ دلیل تفاوت قیمت‌ خودرو در کارخانه و بازار/ ثبات در بازار خودرو را پیگیری می‌کنیم

وزیر صنعت: دلالان؛ دلیل تفاوت قیمت‌ خودرو در کارخانه و بازار/ ثبات در بازار خودرو را پیگیری می‌کنیم

وزیر صنعت: دلالان؛ دلیل تفاوت قیمت‌ خودرو در کارخانه و بازار/ ثبات در بازار خودرو را پیگیری می‌کنیم

اخبار,اخبار بازار خودرو,محمد شریعتمداری

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تفاوت قیمت‌ خودرو در کارخانه و بازار به دلالان مربوط می‌شود؛ اما وزارت «صمت» ثبات در بازار خودرو را پیگیری می‌کند.

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و افتتاح گمرک گرمسار با حضور نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس، معاون استاندار سمنان و شماری از مسؤولان استانی و کشوری، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تفاوت قیمت‌ خودرو در کارخانه و بازار به دلالان مربوط می‌شود؛ اما وزارت «صمت» ثبات در بازار خودرو را پیگیری می‌کند.

 

وی بیان کرد: شورای رقابت که به‌طور مستمر با حضور کارشناسان امر برگزار می‌شود، قیمت خودرو را مشخص می‌کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم خودروسازان را مکلف کرده است تا تنها با نرخ مصوب، خودروهای تولید داخل را به بازار عرضه کنند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز بر اساس ترتیبی که اتخاذ شده است، تنها بر اساس یک کد ملی و یک آی.پی، خودروهای تولیدی داخل کشور را به فروش می‌رسانند.

 

شریعتمداری بیان داشت: شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند بیش از قیمت تعیین‌شده از سوی شورای رقابت، به فروش خودرو اقدام کنند و عمده تفاوت قیمت‌ها بین کارخانه و بازار به دلالانی مربوط می‌شود که نسبت به خرید و فروش خودرو اقدام می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز افزایش قیمتی ندارند؛ اما در بازار بین فروشنده و خریدار به‌صورت توافقی روی قیمت توافق می‌شود و نقش دلالان در این بخش پررنگ است.

 

کمبود برخی قطعات خودروهای داخلی جبران می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمبود برخی قطعات خودروهای داخلی بعد از تحریم‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته این قطعات در حال تولید است.

 

شریعتمداری با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمن اظهار کرد: دشمن ممکن است با این فشارها مشکلاتی نظیر تأمین مواد اولیه، توسعه تکنولوژی و تراکنش‌های مالی و … ایجاد کند؛ اما امروز جمهوری اسلامی دارای ظرفیت‌های مهم و زیادی در بخش اقتصادی است که می‌تواند ما را از این فشارها عبور دهد.

 

وی بیان کرد: وجود ۱۵ کشور در همسایگی کشورمان ظرفیت مهمی برای توسعه بخش اقتصادی محسوب می‌شود و می‌توان از ظرفیت این کشورها به‌خوبی بهره برد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت به انزوای کشور آمریکا در شرایط کنونی اشاره و بیان کرد: شاید زمانی بین دولت‌های بزرگ جهان احساس انزوا می‌کردیم؛ اما امروز می‌بینیم که آمریکا منزوی شده است.

 

شریعتمداری اضافه کرد: ممکن است که کشورهای اروپایی نتوانند برخی شرکت‌های داخلی خود را به همکاری با جمهوری اسلامی ایران مجاب کنند؛ اما در مذاکرات و بیانیه‌های مختلف حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران صریح بیان می‌کنند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.