وزارت خارجه آمریکا: طرح برکناری تیلرسون صحت ندارد


وزارت خارجه آمریکا: طرح برکناری تیلرسون صحت ندارد

اخبار,اخبار بین الملل,رکس تیلرسون

پس از انتشار گزارش هایی در مورد اینکه کاخ سفید برای برکناری رکس تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا برنامه ریزی می کند، این وزارتخانه اعلام کرد که وی در سمتش می ماند و از آن لذت می برد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‘هیتر نوئرت’ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که جان کلی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید با وزارت خارجه تماس گرفته است تا به مقام های این وزارتخانه اطمینان دهد که گزارش ها در مورد جایگزینی تیلرسون صحت ندارد.

 

‘نوئرت’ با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه هفته آینده در بروکسل، وین و پاریس با وزرای اروپایی دیدار خواهد کرد، اظهار داشت: تیلرسون از کارش لذت می برد. او کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

 

وی افزود: کلی امروز صبح با وزارت خارجه تماس گرفت و گفت که شایعات [در مورد طرح برکناری تیلرسون] صحت ندارد. این چیزی است که به من گفته شد. به دیگران هم همین را گفتند و امروز از کاخ سفید هم شنیدید که برنامه ای برای تغییر پرسنل وجود ندارد.

 

همزمان با اظهارات نوئرت، تیلرسون در کاخ سفید در جلسه ای با حضور مقام های ارشد امنیت ملی آمریکا در مورد بحران سوریه شرکت کرد.

 

نیویورک تایمز عصر پنجشنبه گزارش داد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای برکناری تیلرسون برنامه ریزی می کند و قصد دارد مایک پومپئو مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را جانشین وی کند. 

 

نیویورک تایمز به نقل از مقام های ارشد دولت ترامپ نوشت که با رفتن پومپئو از سیا تام کاتن سناتور جمهوریخواه جایگزین وی می شود. کاتن سناتور ایالت آرکانزاس از متحدان کلیدی رئیس جمهوری آمریکا در مسائل مربوط به امنیت ملی بوده است.

 

پس از انتشار این گزارش، ترامپ به خبرنگاران گفت: رکس همین جا می ماند.

 

با این حال به نظر نمی رسد که اظهارات ترامپ به گمانه زنی ها در مورد آینده تیلرسون در وزارت خارجه آمریکا پایان دهد. 

 

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید هم در بیانیه ای گفت: همانطور که رئیس جمهوری گفت، رکس همین جاست. در حال حاضر تغییر پرسنل نداریم. 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.