وزارت بهداشت: ۴۶۰مورد مسمومیت الکلی در یک ماه اخیر

وزارت بهداشت: 460مورد مسمومیت الکلی در یک ماه اخیر

وزارت بهداشت: ۴۶۰مورد مسمومیت الکلی در یک ماه اخیر

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
معاون اجتماعی وزیر بهداشت به مسمومیت ناشی از الکل ۴۶۰ نفر در یک ماه اخیر پرداخت و اعلام کرد: ۴۲ نفر فوت، ۱۷۰ نفر دیالیز و ۱۶ نفر به واسطه مسمومیت نابینا شدند. 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت،‌گفت: در یک ماه اخیر ۴۶۰ مورد مسمومیت ناشی از الکل داشتیم که براساس آن ۴۲ نفر فوت، ۱۷۰ نفر دیالیز و ۱۶ نفر نابینا شدند.

 

به گزارش فارس، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح طرح ارتقاء سلامت رانندگان در مقر پلیس راهور ناجا به آ‌مار جانباختگان حوادث رانندگی پرداخت و گفت: در شهریور ماه هر روز ۶۶ نفر جان خود را از دست دادند؛ یعنی به اندازه تعداد افرادی که در سقوط هواپیمای تهران- یاسوج جام خود را از دست دادند.

 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت به آمار مصدومین پرداخت و گفت: حدود ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به مصدومین و مجروحین حوادث رانندگی اختصاص یافته است؛ همچنین چند میلیارد تومان صرف این موضوع می‌شود.

 

ایازی با اشاره به این مطلب که همواره گفته می‌شود ۷۰ درصد علت حوادث رانندگی به عوامل انسانی مرتبط است، گفت: اصلاح رفتارهای ترافیکی می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد و هرچه بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نکرده‌ایم.

 

این مقام ارشد وزارت بهداشت رفتار پرخطر ترافیکی را دغدغه اصلی پلیس و وزارت بهداشت و مسئولان دانست و تصریح کرد: یک دسته از افراد هستند که به فرهنگ ترافیک توجه ندارند؛ رانندگانی هستند با سنین کم که سوار خودروهای گران قیمت می‌شوند.

 

وی افزود: دو گروه دیگر نیز داریم که رفتارهای پرخطر ترافیکی انجام می‌دهند؛ یک دسته از آنها از مواد مخدر استفاده می‌کنند.

 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت اعلام کرد: براساس آمارها حدود ۲میلیون و ۸۵۰ هزار نفر ابتلا به اعتیاد مواد مخدر دارند؛ قریب به ۶ درصد از افرادی که برای گواهینامه اقدام می‌کنند اعتیاد داشته و در حدود ۳۰ درصد از افرادی که در جاده‌ها تردد می‌کنند نیز ابتلا به مواد مخدر دارند.

 

وی به تصور این افراد از مصرف مواد مخدر پرداخت و گفت: فکر می‌کنند اگر مواد مخدر مصرف کنند سرحال‌تر می‌شوند اما متاسفانه میزان بروز حوادث را بیشتر می‌کنند.

 

ایازی به حوزه الکل وارد شد و گفت: درصد قابل توجهی از جامعه متاسفانه از الکل استفاده می‌کنند؛ بعضا میزان استفاده‌شان مشکلات زیادی در سطح جامعه ایجاد کرده است.

 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت به مسمومیت ناشی از الکل ۴۶۰ نفر در یک ماه اخیر پرداخت و اعلام کرد: ۴۲ نفر فوت، ۱۷۰ نفر دیالیز و ۱۶ نفر به واسطه مسمومیت نابینا شدند.

 

این مقام ارشد وزارت بهداشت به ذکر مثالی در این خصوص پرداخت و گفت: رانندگانی که الکل مصرف می‌کنند می‌توانند تصادفاتی را بوجود آوردند که تلفات جانی دارد. درست مثل فردی که به ماموران خدوم شهرداری زد و پنج نفر را کشت.

 

وی تصریح کرد: قریب به ۵۰ درصد تصادفات رانندگی ناشی از الکل، مصدوم و تلفات دارد و با توجه به این موضوعات هرچقدر پلیس تجهیز شود می‌تواند با انجام اقدامات کنترلی در پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و سوانح ترافیکی مثمرثمر باشد.

 

ایازی خاطرنشان کرد: افرادی که از این الکل استفاده می‌کنند باید پشت خودرو ننشینند چرا که هم جان خود را به خطر انداخته و هم جان سایر رانندگان را دچار مخاطره می‌کنند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.