ورود سامانه جدید بارشی به کشوراز روز پنجشنبه


ورود سامانه جدید بارشی به کشوراز روز پنجشنبه

 اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , هواشناسی
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه جدید بارشی از اواخر وقت فردا پنجشنبه از سمت شمال غرب به کشور خبر داد و گفت: با ورود این سامانه از روز جمعه برای استان های شمال غرب و غرب بارش باران، وزش باد و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف را پیش بینی کردیم.

 مسعود حقیقت روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به واسطه ورود این سامانه در روزهای آخر هفته جاری در استان های غربی و شمال غرب از نظر بارشی وضعیت خوبی را خواهیم داشت.

 

وی افزود: دیروز در بسیاری از شهرهای نیمه غربی و مرکز کشور مانند طالقان، میانه، خلخال، هشتگرد، ارومیه، اشنویه، رودبار، خوی، قزوین و دیزین بارش داشتیم و به نظر می رسد در ۲۴ ساعت آینده برای استان های واقع در شمال غرب مانند اردبیل، آذربایجان های غربی و شرقی و استان های سواحل دریای خزر شامل گیلان، مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز و زاگرس، جنوب غرب و برخی استان های واقع در مرکز کشور و شمال و شمال شرق بارش باران و گاهی وزش باد را خواهیم داشت.

 

حقیقت ادامه داد: در برخی مناطق مرتفع استان های اردبیل، زنجان، قزوین و ارتفاعات شمالی تهران نیز امکان بارش برف وجود دارد.

 

کارشناس هواشناسی درخصوص وضعیت بارش ها در روزهای آخر هفته جاری توضیح داد: تا ظهر پنجشنبه بارش پراکنده را برای سواحل دریای خزر و تهران و سمنان پیش بینی کرده ایم و البته در تهران بارش ها پراکندگی دارد.

 

حقیقت گفت: در استان های شمال شرق مانند خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی و قسمت هایی از سیستان و بلوچستان نیز برای امروز و فردا بارش باران و رعد و برق را پیش بینی کردیم و در برخی مناطق شرقی با توجه به اینکه وزش باد شدید است، امکان وجود پدیده گردوخاک وجود دارد.

 

به گفته وی، روز گذشته افزایش نسبی دما را در شمال کشور داشتیم به طوری که دیروز هاشم آباد گرمترین نقطه کشور بود اما امروز و فردا استان های سواحل دریای خزر (گیلان، مازندران و گلستان) خنک می شود اما از روز جمعه مجددا با توجه به جریانات هوا که از خشکی به دریا است، افزایش دما را در این استان ها و همچنین استان اردبیل خواهیم داشت که تا اوایل هفته آتی ادامه دارد.

 

** گرمترین و سردترین مناطق کشور/ وضعیت هوای تهران

کارشناس هواشناسی گرمترین مناطق کشور در روز گذشته را راسک، بهبهان و برازجان با بیشینه دمای ۳۲ درجه و سردترین مناطق را در امروز صبح لاله زار در استان کرمان، صفاشهر در استان فارس، آبعلی در تهران، نورآباد در لرستان، کدیور در آذربایجان شرقی با کمینه دمای منفی یک اعلام کرد.

 

حقیقت گفت: بیشینه دمای تهران روز گذشته به ۲۰ درجه رسید و امروز صبح با توجه به بارش دیشب قدری از دمای هوای آن کاسته شد به طوری که کمینه دمای پایتخت هشت درجه شد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.