ورزش‌های مناسب برای کاهش سطح کلسترول و چربی خون

 

ورزش‌های مناسب برای کاهش سطح کلسترول خون

 

راههای کاهش کلسترول خون

انجام مداوم برخی تمرین‌های ورزشی با افزایش سلامت سیستم قلبی عروقی در نهایت به کاهش کاسترل خون منجر می‌شود.

یوگا یکی از ورزش‌هایی است که تاثیراتی خوب و سازنده بر سلامت شما خواهد داشت؛ اغلب تمرینات این ورزش به افزایش توانایی عضلات و کشش آن‌ها منجر می‌شود؛ همچنین یوگا با افزایش سطح پایه انرژی شما را فعال‌تر خواهد کرد.

با انجام تمرینات یوگا میزانی قابل توجه از چربی و کلسترول بدن شما کاهش یافته و در نهایت وزنتان کاهش پیدا می‌کند؛ انجام مداوم تمرینات یوگا به مرور زمان منجر به افزایش سلامت به خصوص در سیستم قلبی عروقی خواهد شد.

برخی از مطالعات انجام شده حاکی از آن است که یوگا با کاهش سطح چربی‌ خون و اندام‌ها به بهبود وضعیت قلبی عروقی منجر خواهد شد و از آن‌ جایی که  استرس یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر سطح کلسترول خون است؛ این تمرینات با کاهش استرس و ایجاد آرامش فرد،‌ تنش‌های عصبی اندام‌ها را کاهش می‌دهد.

انجام تمرینات یوگا شما را  از استرس دور کرده و هورمون‌های کاهنده سطح کلسترول را افزایش می‌دهد.

یوگا یکی از ورزش‌هایی است که تاثیراتی خوب و سازنده بر سلامت شما خواهد داشت

به طور کلی تمرینات یوگا را به ۲ بخش آسانا و  یرانایاما تقسیم می‌کنیم؛ بخش اول مجموعه‌ای از تمرینات بدنی و بخش دوم تکنیک تنفس کردن است.

اولین تمرین پیشنهادی به تقویت عضلات شما کمک کرده هاضمه شما را بهبود می‌بخشد؛ همچنین منجر به بهبود عملکرد کبدتان شده و در نهایت کلسترول شما را تحت کنترل می‌گیرد؛ برای انجام این تمرین روی شکم دراز کشیده و دست‌ها را کنار بدنتان نگه دارید، سعی کنید بدنتان را طوری که بدنتان تکیه گاه بدن شود، بالا بکشید.

توجه داشته باشید که شکم، کمر و مفصل ران شما در این تمرین تحت فشار قرار گرفته و از این رو چربی سوزی در این ناحیه رخ می‌دهد همچنین بهبود گردش خون و عملکرد قلب نیز اتفاق می‌افتد.

این تمرین به تقویت عضلات شما کمک کرده هاضمه شما را بهبود می‌بخشد

تمرین بعدی حرکتی عالی برای شکم و احشاء شکمی است که به تقویت عضلات شکم منجر خوهد شد؛ این حرکت به بهبود هاضمه و افزایش گردش خون منجر می‌شود از این رو فرایند دفع مواد زائد و سمی از جمله کلسترول از بدن بهبود خواهد یافت؛ ترکیب نیتروژن و اکسیژن به تولید کلسترول در بدن تولید می‌شود، پس کاهش سطح نیتروژن کاهش کلسنرول را به همراه دارد همچنین با بهبود سیستم امعاء و احشاء بدن، تولید صفراء تنظیم شده و کلسترول اضافی به صفر تبدیل می‌گردد.

برای انجام این تمرین کافیست یکی از زانو‌ها را درون سینه جمع کنید و با دست نگه دارید، سپس سعی کنید مطابق شکل بدن خود را بچرخانید و به بیرون بکشید.

این حرکت به بهبود هاضمه و افزایش گردش خون منجر می‌شود

نشستن به شکل زیر بهترین پوزیشن برای تقویت عضلات کمر و کشش ستون مهره است؛ شما می‌توانید با این حرکت عضلات شکمتان را سفت کنید و وضعیت قامتی خود را بهبود بخشید؛ این کار می‌تواند گردش خون بدن را فعال کند و  با بیشتر شدن خونرسانی به ارگان‌ها به بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کند. مداومت در انجام این تمرین اثرات کنترلی خوبی بر روی تنظیم کلسترول ایفا می‌کند .

با این حرکت عضلات شکمتان را سفت کنید

تنفس پیوسته و منسجم می تواند نه فقط  به دفع کلسترول خون بلکه کمک شایانی به مجموع عملکرد بدن شما کند؛ در این تمرین شما باید بر روی تنفس خود تمرکز کنید؛ تمرین منظم تنفس موجب افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی و رساندن مواد غذایی به ارگان های بدن می‌شود؛ در ضمن این امر منجر به کاهش تشکیل پلاک در شریان‌ها  شده و سلامت عروقی را بدنبال خواهد  داشت.

 روش های کاهش چربی خون

منبع:yjc.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *