واکنش دفتر موسیقی به سه خبر حاشیه‌ساز

واکنش دفتر موسیقی به سه خبر حاشیه‌ساز

واکنش دفتر موسیقی به سه خبر حاشیه‌ساز

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,علی ترابی

مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره حواشی انتشار آلبوم محسن چاوشی، استعفای محمدعلی بهمنی از ریاست شورای شعر و ترانه و برگزار نشدن کنسرت خیابانی همایون شجریان توضیح داد.

 علی ترابی درباره استعفای بهمنی به باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز استعفایی از بهمنی ندیدم.با ایشان در این باره صحبت نکردم و خبر‌ها را در فضای مجازی دیدم، در روز‌های آینده با ایشان صحبت می کنم.

رئیس دفتر موسیقی درباره علت استعفای محمد علی بهمنی مبنی بر بی توجهی به کیفیت فنی اشعار در صدور مجوز‌ها اظهار کرد: این موضوع مربوط به یک شخص و یک دوره نیست. فرایندی است که از قبل بوده است.

وی افزود: باید دید سازمان‌هایی که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، چه ذائقه‌ای را پرورش دادند که ترانه‌هایی که خیلی قابل افتخار نیستند، بیشترین تقاضا را دارد.

وی ادامه داد: قاعدتا با نظر فنی  بخش عمده‌ای از این کار‌ها تایید نمی‌شود؛ اگر بسیاری از اشعار تایید نشود، با تفاسیر دیگری مواجه می‌شویم که مثلا جلوی خوانندگان گرفته شده است و به ذائقه بسیاری از جوانان توجه نمی‌شود .

همایون مکانی برای کنسرت معرفی نکرد
ترابی درباره مجوز کنسرت‌های خیابانی و مجوز کنسرت همایون شجریان بیان کرد: مراحل صدور کنسرت خیابانی محمد معتمدی در فرایند استاندارد طی شد. یعنی مدیریت مکان برکزاری کنسرت، به ما نامه زد و ما هم هماهنگی لازم را با نیرو‌های نظارتی انجام دادیم. برای صدور مجوز کنسرت خیابانی همایون شجریان، این مرحله هیچ وقت طی نشد و از هیچ مکان مشخصی به ما نامه نزدند که فلان روز مایل به برگزاری کنسرت هستند؛ به همین دلیل مجوزی صادر نشده است.

رئیس دفتر موسیقی گفت: هم اکنون مدیریت هر بخشی که بخواهد کنسرت همایون شجریان در آن برگزار شود، مانند پارک آب و آتش باید با دفتر موسیقی نامه نگاری و اعلام کند تا ما دیگر فرایند‌ها را انجام دهیم. اگر نیروی انتظامی مسئولیت برگزاری را بپذیرد، ما مجوز را صادر می‌کنیم چرا که ما بیش از این اختیاری نداریم.

دفتر موسیقی با چاوشی برخورد نمی کند
مدیر دفتر موسیقی درباره دو قطعه بدون مجوز در آلبوم «ابراهیم»محسن چاوشی گفت: ما درباره چیزی که مجوز دادیم، مقاومت کردیم. آلبومی که ما مجوزش را دادیم در ساختاری مجاز منتشر شد و آلبوم شش قطعه‌ای بود. ممکن است خارج از آن آلبوم، ۱۰ قطعه دیگر هم که مجوز نداشته باشد، در کنارش منتشر شود. اگر قرار باشد برخوردی شود و محسن چاوشی برای انتشار قطعه غیر مجاز،بازخواست شود از طرف دفتر موسیقی نخواهد بود.

 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.