هیلی: شکست "معامله قرن" عقب گرد به وضعیت ۵۰ سال قبل است/فلسطین بیش از اسرائیل نیازمند صلح است!

هیلی: شکست "معامله قرن" عقب گرد به وضعیت ۵۰ سال قبل است/فلسطین بیش از اسرائیل نیازمند صلح است!

هیلی: شکست "معامله قرن" عقب گرد به وضعیت ۵۰ سال قبل است/فلسطین بیش از اسرائیل نیازمند صلح است!

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , نیکی هیلی
سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست ماهانه شورای امنیت خواستار حمایت از طرح به اصطلاح “صلح” پیشنهادی آمریکا شده و مدعی شد، فلسطین بیش از اسرائیل به این طرح نیاز دارد!

به گزارش ایسنا، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل از فلسطین، اسرائیل و جامعه بین‌الملل خواست از طرح موسوم به “معامله قرن” درباره صلح میان فلسطین و اسرائیل حمایت کنند.

 

هیلی در نشست ماهانه شورای امنیت پیرامون خاورمیانه گفت، طرح را خوانده و بر خلاف تلاش‌های گذشته برای حل درگیری‌ها، این طرح در چند صفحه و با راهنمایی‌های نامشخص و خسته‌کننده تدوین نشده است.

 

به گزارش آناتولی، وی بدون اینکه محتوای این طرح را بیان کند، گفت، طرح صلح متفاوت از دیگر طرح‌ها خواهد بود و سؤال اصلی این است که آیا واکنش‌ها هم به این طرح متفاوت خواهد بود.

 

هیلی که در موضع‌گیری‌های خود به حمایت از رژیم صهیونیستی معروف است افزود، در این طرح برخی مسائلی وجود دارد که چه برای اسرائیلی‌ها، چه فلسطینی‌ها و چه کشورهایی که به این موضوع توجه دارند، به صورت یکسان خوشایند و یا ناخوشایند خواهد بود.

 

وی ادامه داد، هر کشوری یا طرفی گزینه مهمی خواهد داشت که به آن بپردازد و بر بخش‌های ناخوشایند و یا بر بخش‌های خوشایند آن تمرکز و نسبت به ادامه انجام مذاکرات تشویق می‌کند.

 

سفیر آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه در صورت رد طرح “صلح” آمریکا به وضعیت ۵۰ سال پیش به وضعیت موجود از زمان جنگ ۱۹۶۷ بازخواهیم گشت، مدعی شد، در این صورت اسرائیل به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهد اما فلسطین به چنین طرح صلحی “نیاز مبرم” دارد!

 

وی ادعا کرد: “اسرائیل در وضعیتی قرار دارد که نیازی به طرح صلحی ندارد که واقعیت کنونی خاورمیانه را به رسمیت شناخته است، به همین دلیل طرح صلح از طرح  گذشته متفاوت خواهد بود.”

 

هیلی گفت: در طرح صلحی که به مذاق برخی خوش خواهد آمد و به مذاق برخی نه، از فلسطینیان کمک خواهیم گرفت که “بیش از هر ملت دیگری” به لحاظ مالی حمایتشان کرده‌ایم.

 

وی اظهارات جانبدارانه خود را تکمیل کرد و گفت: در مورد اسرائیل،‌ ملت و امنیت آن حمایت ایالات متحده ثابت خواهد بود “زیرا ارتباط ما با اسرائیل است که تحقق صلح را ممکن ساخته است.”

 

هیلی از جزئیات این طرح سخنی نگفت اما تحلیل‌ها حاکی از آن است که طرح صلحی که آمریکا از آن دم می‌زند فلسطینیان را مجبور می‌کند به نفع اسرائیل چشم‌پوشی کنند و این مساله شامل وضعیت قدس و آوارگان هم خواهد شد.

 

در بیانیه‌ای که پیش از این نشست شورای امنیت منتشر شد، کشورهای اروپایی اعضای کنونی یا آتی این شورا تاکید کردند، این طرح آمریکایی باید براساس معیارهای بین‌المللی، قطعنامه‌های سابق بین‌المللی و توافق‌نامه‌های امضا شده مورد توافق باشد.

 

کشورهای اروپایی بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد و انگلیس هشدار داده و اعلام کردند، هرگونه طرح صلحی که براساس معیارهای بین‌المللی مورد توافق نباشد محکوم به شکست خواهد بود.

 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.