هیلی: شورای حقوق بشر بزرگترین شکست را به سازمان ملل وارد کرد

هیلی: شورای حقوق بشر بزرگترین شکست را به سازمان ملل وارد کرد

هیلی: شورای حقوق بشر بزرگترین شکست را به سازمان ملل وارد کرد

اخبار,اخبار بین الملل,نیکی هیلی

سفیر آمریکا در سازمان ملل همزمان با دفاع از تصمیم کشورش برای خروج از شورای حقوق بشر گفت، این نهاد “بزرگترین شکست” را به سازمان ملل وارد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان سخنرانی در بنیاد هریتیج در واشنگتن گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل به جای محکوم کردن غیرانسانی‌ترین رژیم‌های جهان، آنها را حمایت می‌کند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه چقدر شورای حقوق بشر در عمل به وعده‌هایش قصور کرده باید گفت که این نهاد بزرگترین شکست را به سازمان ملل وارد کرده است.

 

نیکی هیلی ماه گذشته خروج آمریکا از شورای حقوق بشر را اعلام کرده و این شورا را به تحصن و غرض ورزی علیه اسرائیل متهم و دورویی اعضای این شورا از جمله چین، مصر، ونزوئلا و کوبا را محکوم کرد.

 

نیکی هیلی گفت: شورای حقوق بشر جای ندای وجدان نیست بلکه جای سیاست است. این شورا تمامی توجه خود را به صورت ناعادلانه و بی‌امان علیه اسرائیل معطوف کرده است.

 

انتقاد آمریکا از شورای حقوق بشر در این مساله ریشه دارد که اسرائیل تنها دولتی است که یک برنامه اختصاصی در تمامی نشست‌های شورای حقوق بشر دارد؛ بدان معنا که رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها مرتبا تحت بررسی قرار می‌گیرد.

 

نیکی هیلی گفت: علی رغم خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، اصلاح نقص‌های قانونی این شورا همچنان یکی از اولویت‌های اصلی ما در سازمان ملل محسوب می‌شود.

 

خروج آمریکا از شورای حقوق بشر به دنبال انتقاد شدید سازمان ملل از سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای جدایی کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان در مرز آمریکا- مکزیک صورت گرفت.

 

هیلی بار دیگر از گروه‌های حقوق بشری همچون عفو بین‌الملل و دیده بان حقوق بشر به خاطر عدم حمایت از تلاش آمریکا برای اصلاح شورای حقوق بشر از طریق تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی انتقاد کرد.

 

آمریکا در سال ۲۰۰۶ میلادی زمانی که شورای حقوق بشر تاسیس شد، از پیوستن به این نهاد امتناع کرد اما در سال ۲۰۰۹ میلادی یعنی زمانی که باراک اوباما زمام امور آمریکا را در دست داشت، به این نهاد پیوست.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.