هیلی: توئیت ترامپ باعث شد "اون" حواسش را جمع کند/موضعمان در قبال کره‌شمالی تغییر نکرده است


هیلی: توئیت ترامپ باعث شد "اون" حواسش را جمع کند/موضعمان در قبال کره‌شمالی تغییر نکرده است

  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل , هیلی

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، توئیت اخیر دونالد ترامپ درباره دکمه هسته‌ای بزرگتر باعث شده “اون” “حواسش جمع و خطرات یک جنگ هسته‌ای برایش آشکار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چند روز پیش بعد از اینکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در توئیتی گفت: دکمه سلاح هسته‌ای همواره برای او آماده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داده و در توئیتی گفت دکمه هسته‌ای آمریکا از مال او بزرگتر و قدرتمندتر است.

 

نیکی هیلی، سفیر آمریکا درسازمان ملل در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی گفت: من فکر می‌کنم که ترامپ همواره باید کیم جونگ اون را وادار کند که حواسش جمع باشد. این بسیار مهم است که ما حتی نگذاریم او آنقدر مغرور شود که نفهمد واقعیت ناشی از آغاز یک جنگ هسته‌ای چطور خواهد بود.

 

هیلی اظهار کرد: کره شمالی باید بداند که آمریکا از فشارها بر کیم جونگ اون نخواهد کاست.

 

او گفت: ما قرار نیست به آنها اجازه دهیم که نمایشی براساس این حقیقت راه بیندازند که دکمه‌ای روی میزشان دارد و می‌توانند آمریکا را نابود کنند. ما می‌خواهیم همواره به آنها یادآوری کنیم که ما هم می‌توانیم شما را نابود کنیم. خیلی محتاط باشید و مواظب باشید چه کاری انجام می‌دهید و چه چیزی می‌گویید.

 

تاکید بر ثبات موضع آمریکا 

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به وضوح تاکید کرد کیم جونگ اون اول باید آزمایش‌های تسلیحاتی کشورش را متوقف کند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه گفته بود آماده گفت‌وگو با کیم جونگ اون است.

 

هیلی در برنامه “این هفته” ای‌بی‌سی گفت “هیچ چرخشی” در موضع آمریکا صورت نگرفته است.

 

او گفت: ترامپ در مصاحبه خود در کمپ دیوید مجددا تاکید کرد “اتفاقات زیادی باید پیش از انجام مذاکرات رخ دهد.” هیلی به توقف آزمایش‌ها و نیز بحث درباره منع تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی اشاره کرد.

 

او افزود: آنچه ما از ابتدا می‌گوییم این است که ممکن است زمانی با کره‌شمالی مذاکره کنیم اما اتفاقات زیادی باید پیش از آن رخ دهد. آنها باید آزمایش‌ها را متوقف کنند. آنها باید نسبت به مذاکره درباره منع تسلیحات هسته‌ای خودشان تمایل نشان دهند. الان شرایط خطرناک است.

 

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح شد که اولین مذاکرات رسمی میان دو کره بعد از بیش از دو سال قرار است فردا (سه‌شنبه) در یک روستای مرزی برگزار شود. آنها تلاش دارند راه‌هایی برای همکاری درباره المپیک زمستانی ماه آتی در سئول پیدا کنند. تنش‌ها بر سر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی همچنان بالاست.

 

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین گفت: پیش بینی من این است که طرفین مذاکراتشان را به المپیک محدود می‌کنند اما دو کشور باید مذاکراتشان را بسط دهند. این برای ایالات متحده آمریکا بسیار خوب است که آنها دست کم بازگشت به مذاکرات را آغاز کنند.

 

دولت ترامپ با به تعویق انداختن رزمایش‌های نظامی مشترک با کره‌جنوبی تا پس از المپیک موافقت کرده است. در هفته‌های اخیر ترامپ و کیم جونگ اون زرادخانه‌هایشان را به رخ همدیگر کشیده و گفته‌اند که “دکمه هسته‌ای” روی میزشان دارند. همین مساله نگرانی‌ها درباره کشیده شدن دو طرف به سمت جنگ را شدت داده است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.