همسری برای تمام فصول!

همسری برای تمام فصول!

همسری برای تمام فصول!

رازهای موفقیت درزندگی

زن وشوهر گاهی نیاز دارند باهم تنها باشند‎

 

فصل تابستان آمد؛ گرم‌ترین فصل سال که مدارس تعطیل می‌شوند. روزهایش کشدار و طولانی و شب‌هایش کوتاه و عجولند؛ فصلی که زیبایی‌های خودش را دارد اما شرایط آن به‌گونه‌ای متفاوت است.مهم‌‌ترین تفاوت آن حضور حداکثری بچه‌ها در خانه و فراغت بیشتر آنهاست که این باعث می‌شود شما به‌عنوان والدین، وقت کمتری برای خودتان و بالطبع برای باهم بودنتان داشته باشید و این موضوع می‌تواند تأثیر منفی بر رابطه‌تان بگذارد. پس باید برای آن فکری بکنید.

 

یکی از مشکلات شما که باید برای آن برنامه‌‌ای داشته باشید، ساعت خواب و بیداری فرزندان‌تان است که می‌تواند باعث دردسرتان شود. وقتی صاحب فرزند می‌شوید داشتن یک رابطه زناشویی بدون ترس و استرس و در وقت کافی، به‌خودی‌خود، کار سختی است چه برسد به اینکه بچه‌ها مجبور نباشند صبح زود برای رفتن به مدرسه بیدار شوند و بتوانند تا هر زمانی که دل‌شان می‌خواهد شب‌ها بیدار بمانند. در این صورت اگر شما به‌عنوان والدین بخواهید صبح زود سر کار بروید و زودتر از آنها بخوابید، کار سخت‌تر هم خواهد شد. بهتر است این قانون خانه‌تان باشد که در یک ساعت خاص همه اعضای خانواده باید به اتاقشان بروند و بخوابند. این کار اگر از زمان کودکی انجام شود به‌صورت عادت در می‌آید. به فراخور حال اعضای خانواده می‌توانید ساعت خاصی را مشخص کنید و از فرزندان‌تان بخواهید به بهانه اینکه تابستان است جای شب و روز را عوض نکنند.

 

ممکن است تذکر شما چندان برایشان مهم نباشد و آنها همچنان کار خودشان را بکنند، در این صورت خودتان برنامه‌ها را طوری تنظیم کنید که بچه‌ها شب‌ها خسته باشند، دیر نخوابند و شما و همسرتان وقتی برای باهم بودن داشته باشید؛ مثلا صبح‌ها آنها را در کلاسی ثبت‌نام کنید که نتوانند تا ظهر بخوابند و عصرها باهم به پارک بروید و کاری کنید که فعالیت بدنی داشته باشند تا خسته شوند و بتوانند خواب خوب و آرامی در شب داشته باشند.

 

اتاقی برای مامان و بابا

وقتی بچه‌ها مدت طولانی‌تری در خانه هستند و تکلیف و درس و مشق و امتحان ندارند، حضورشان در خانه بیشتر حس می‌شود. آنها همه جا هستند و هر لحظه ممکن است خلوت شما را به هم بزنند. شاید نتوانید کاری کنید که شب‌ها زود بخوابند اما می‌توانید قوانینی را به آنها آموزش دهید که بتوانید با همسرتان خلوت کنید. اگر در خانه اتاق جداگانه‌ای دارید، نخستین چیزی که باید به بچه‌‌ها بیاموزید این است که این، حریم شخصی شما و همسرتان است و هیچ‌کس بدون اجازه نباید وارد آن شود. وقتی در اتاق بسته است ابتدا باید در بزنند و اجازه بگیرند، بعد وارد شوند. در تعالیم تربیتی قرآن، در آیه ۵۸ سوره نور آمده است که حتی به فرزندان کوچک خودتان یاد بدهید که در ۳ نوبت صبح، ظهر و شب، برای ورود به اتاق شما باید در بزنند و اجازه بگیرند.

 

اینکه فرزندان شما بدانند مادر و پدرشان گاهی نیاز دارند باهم تنها باشند، نه‌تنها بد نیست بلکه حس خوبی برای‌شان به همراه دارد. این درصورتی است که از ابتدا اینگونه عادتشان دهید و این خلوت کردن صرفا به‌معنای رابطه زناشویی نباشد. ممکن است شما قبل از خواب کتاب بخوانید یا همسرتان روزنامه بخواند و در موردش باهم حرف بزنید. شاید بخواهید در مورد مسائل محل کار یا فرزندان‌تان باهم گفت‌وگو کنید و یا هر چیز دیگر اما همه این کارها را در اتاق‌خوابتان و در کنار هم، بدون حضور بچه‌ها انجام دهید.

 

وقتی این رفتارها عادی باشد و بعضی اوقات در اتاقتان بسته باشد، دیگر حساسیت برانگیز نخواهد بود؛ مثلا همسر شما روی تخت دراز کشیده و شما می‌خواهید نماز بخوانید، می‌توانید این کار را در اتاق‌خواب انجام دهید و در را نیمه باز بگذارید که بچه‌ها ببینند شما ترجیح می‌دهید کنار همسرتان باشید و چشم‌شان به بودن شما در یک فضای مستقل عادت کند. این اتفاق زمانی می‌افتد که شما برای باهم بودن‌تان برنامه داشته باشید و خلوت‌تان برای خودتان مهم باشد. اول از همه باید خودتان به این خلوت دو‌نفره پایبند باشید تا بچه‌ها و دیگران به آن احترام بگذارند.

 

رازهای موفقیت در عشق

عصرهای طولانی تابستان وقت خوبی برای پرسه‌زدن‌های دونفره حتی با حضور بچه‌هاست‎

 

برنامه برای باهم بودن

این ۳ ‌ماه تابستان یک فرصت است؛ فرصتی برای مادری و پدری‌کردن بیشتر. اگر با همسرتان همسو باشید و برنامه‌هایی بچینید که هم بچه‌ها تفریح بیشتری داشته باشند و هم خودتان و همسرتان، و هم به بهانه آنها باهم خوش بگذرانید، مثلا با یک تیر ۲ نشان زده‌اید. پسر شما علاقه به دوچرخه‌سواری دارد و او را با خود به پارک می‌برید تا دوچرخه‌سواری کند، به‌جای آنکه یکی از شما این کار را انجام دهد یا هر دو بروید اما سرتان در گوشی‌های موبایل‌‌تان باشد، برنامه بریزید که بچه‌ها را برای تفریح به طبیعت ببرید و خودتان هم از این فرصت استفاده کنید. کنار هم راه بروید، حرف بزنید، مراقب جنس حرف‌های‌تان باشید، به جای بحث‌های تکراری و گفتن مداوم و مکرر مشکلات و چیزهایی مانند آن، با خودتان قرار بگذارید حرف‌هایی از جنس دوران نامزدی بزنید. مهم نیست با همسرتان این موضوع را در میان بگذارید، همین که شما به‌جای مطرح‌کردن کل خاطرات بد و مشکلات گذشته و حال و ترس‌های آینده، طوری به رابطه‌‌تان نگاه کنید که انگار روزهای اول آشنایی‌تان است، مسیر حرف به سمتی می‌رود که نتیجه‌اش حال بهتر هر دوی‌تان و همراهی ناخودآگاه همسرتان خواهد بود. عصرهای طولانی تابستان وقت خوبی برای پرسه‌زدن‌های دونفره حتی با حضور بچه‌هاست.

 

من و تو در ۴ فصل سال

وقتی بچه‌ها کوچک‌تر هستند ممکن است سخت باشد که آنها را به دیگران بسپارید تا با یکدیگر و دو‌نفره به سینما، کوه یا سفر بروید اما کمی که بزرگ‌تر می‌شوند و حالا که در سن مدرسه هستند، می‌توانید با توجه به سن و توانایی‌هایشان گاهی برای چندساعت تنهای‌شان بگذارید یا آنها را به پدربزرگ و مادر بزرگ بسپارید و برنامه‌ای دونفره بچینید. اگر می‌گویید که دل‌تان نمی‌آید بدون آنها باهم به رستوران یا کوه بروید، بهتر است بدانید بچه‌ها از دیدن پدر و مادری که باهم خوشبخت هستند و یکدیگر را دوست دارند بیشتر لذت می‌برند تا اینکه حس کنند دلیل بودن والدین‌شان با هم، حضور آنهاست. قرار نیست کل تابستان، شما تنها باهم به سفر بروید و برنامه داشته باشید، اما قرارهم نیست حالا که بچه‌ها بیشتر در خانه هستند، فرصت‌های دونفره‌تان کم شود. حتی برای اینکه یک شب رؤیایی باهم داشته باشید هم می‌توانید اگر فرزندان‌تان دوست دارند و شرایطش مهیاست آنها را به خانه مادربزرگ بفرستید؛ هم به بچه‌ها خوش می‌گذرد و هم شما می‌توانید یک شب را مانند شب‌های اول ازدواج باهم خلوت کنید. هر فصلی از سال که باشد چیزی که مهم است مراقبت شما برای دورنشدن از هم و تجربه‌کردن حس‌های خوب در کنار هم و شرایط مختلف است. این تابستان با آمدنش می‌تواند تغییر دلچسبی در زندگی‌تان بدهد.

 

منبع : همشهری

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.