نگرانی از تولید بی‌سابقه موادمخدر در افغانستان/کشف ۳۰ درصد هروئین جهان توسط ایران


نگرانی از تولید بی‌سابقه موادمخدر در افغانستان/کشف ۳۰ درصد هروئین جهان توسط ایران

  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,عبدالرضا رحمانی‌فضلی
وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزیر کشور و کار سنگاپور بر همکاری‌های مشترک در عرصه مبارزه با موادمخدر تاکید کردند. 

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا رحمانی‌فضلی با همتای سنگاپوری خود در حاشیه شصت و یکمین اجلاس مواد مخدر سازمان ملل متحد ، در وین دیدار و گفتگو کرد.

 

وی در این دیدار با بیان اینکه وضعیت هر کشور به لحاظ ترانزیت مواد مخدر و همچنین نحوه برخورد با قاچاقچیان مشابه است، گفت: گزارش تولید موادمخدر در افغانستان در سال‌جاری نگران‌کننده است و به رقم بی‌سابقه  ۹ هزار تن افزایش یافته است.

 

دبیرکل ستاد بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ترانزیت مواد افیونی از منشاء افغانستان، هزینه‌های هنگفتی را متحمل می‌شود.

 

رحمانی‌فضلی گفت: حدود ۳۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز برای مقابله با مساله جهانی مواد مخدر از دست داده‌ایم و براساس گزارش دفتر UNODC حدود ۳۰ درصد هروئین جهانی توسط دستگاه‌های مقابله‌ای جمهوری اسلامی ایران کشف می‌شود.

 

وی بیان کرد: در سال ۲۰۱۷ حدود ۷۸۵ تن انواع مواد مخدر که ۲۴ تن آن هروئین بوده است توسط ایران کشف شده است.

 

وزیر کشور گفت: در موضوع پیشگیری، درمان و صیانت از بهبود یافتگان تجارب بالایی داریم که دفتر UNODC ، ایران را الگوی موفق منطقه معرفی کرده است. ما مسئول خانواده‌های شهدا و جانبازان مواد مخدر هستیم و همچنین مسئول هستیم تا هزینه جنگ با مافیای بین المللی قاچاق مواد مخدر را کاهش دهیم.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ رحمانی‌فضلی تاکید کرد: در این ارتباط، علاوه بر ضرورت ارتقای همکاری‌های اطلاعاتی – عملیاتی دو و چند جانبه، براساس اصل مسئولیت مشترک نیاز به مشارکت جامعه جهانی در تامین و نیز تجهیز دستگاه‌های مقابله‌ای به تجهیزات مدرن هستیم. از جمله؛ پیشنهاد می کنم یک نقشه راه برای همکاری‌ها داشته باشیم. برای این مهم، ما آماده هستیم پیش‌نویس یادداشت تفاهم همکاری تنظیم کنیم.

 

گفتنی است، در این دیدار طرفین بر ضرورت تعیین راهکارهای مناسب به منظور انجام همکاری‌های مشترک دو کشور در عرصه‌های مختلف مبارزه با مواد و روانگردانها تاکید کردند. همچنین مقرر شد تمهیدات لازم به منظور تنظیم و امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های دو کشور اتخاذ و از طریق مجاری دیپلماتیک مورد پیگیری قرار گیرد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.