نکته های مهم برای درست کردن مربا و خرید انواع مربا

نکته های مهم برای درست کردن مربا

 

نکته های مهم برای درست کردن مربا

 

نکاتی برای پخت مربا,روش های پخت مربا

بهترین انتخاب برای پخت مربای به، استفاده از ظروف مسی می باشد

 

برای مشاهده انواع محصولات مربایی روی یکی از عکس های زیر کلیک کنید

 

برای درست کردن مربای خانگی ساده تر از چیزی که فکر می کردید؛کلیپ زیر را ببینید

 

عموماً به هر میوه‌ای که با شکر پخته شود مربا گویند. مربا یکی از خوراکی است که خانم های کدبانو در فصل تابستان با میوه های مختلف درست می کنند.

عموماً به هر میوه‌ای که با شکر پخته شود مربا گویند. مربا یکی از خوراکی است که خانم های کدبانو در فصل تابستان با میوه های مختلف درست می کنند. با ما همراه شوید تا شما را با چند نکته مهم در درست کردن مربا آشنا کنیم.

با رعایت نکات پخت مربا، مربایی خوش طعم پخته و برای مدتی طولانی نگهداری کنید.

 برای خوشبو شدن مربا باید ‏از هل، گلاب یا خلال نارنج استفاده کرد.‏

 برای آنکه مربا کیفیت بهتری پیدا کند، بهتر است شکر را چند ساعت (تقریباً ۱۰ ساعت) با تکه‌های میوه مخلوط کنید. به این مرحله شکرپاش کردن گفته می‌شود که برای بسیاری از مرباها از جمله مربای به کاربرد دارد.

 ‏مربا اگر بیشتر از حد بجوشد، بعد از سرد شدن شکرک می زند.

 هرگز برای ترد شدن تکه‌های میوه، از آب آهک استفاده نکنید زیرا مصرف چنین مرباهایی برای افراد، به خصوص کودکان و زنان باردار خطرناک است.

 مربا باید خیلی رقیق بوده و کم بجوشد تا جا بیفتد.

 برای تهیه مربای به می‌توانید از به رنده شده، خلال شده و یا خرد‌شده استفاده نمایید. همچنین می‌توانید بسته به سلیقه خود از قالب‌های آلومینیومی و یا فشاری برای ایجاد طرح‌های مختلف استفاده کنید.

 پوست کندن به برای تهیه مربا کاملا سلیقه ای می باشد.

 بهترین انتخاب برای پخت مربای به، استفاده از ظروف مسی می‌باشد. استفاده از ظروف مسی در تهیه مربای به ارتباط مستقیم با کیفیت و رنگ بهتر مربا خواهد داشت. همچنین استفاده از دم کنی در پخت این مربا نتیجه ای مطلوب خواهد داشت.

 برای تزئین مرباها از خلال پسته و بادام استفاده کنید.‏

برای هم‌ زدن مربا بهتر است از قاشق چوبی و یا استیل استفاده نمایید.

شرایط نگهداری مربا

اگر می‌خواهید مربا را خارج از یخچال نگهدارید، آن را در شیشه کوچکی مثل ‏شیشه مایونز ریخته، به طوری که هیچ هوایی در شیشه وجود نداشته باشد. سپس ‏شیشه‌ها را به حالت ایستاده درون قابلمه بزرگی گذاشته و نصف قابلمه را با آب ‏پرکنید. ‏قابلمه را روی گاز قرار داده و بگذارید آب به مدت ده دقیقه بجوشد. بعد از سرد ‏شدن شیشه‌ها، می‌توانید آن‌ها را خارج از یخچال هم نگهدارید.

منابع : setare.com

wiki.5040.ir

گردآوری: بخش آشپزی سایت داناکده

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.