نکته هایی برای انتخاب بهترین رنگ ها برای دکوراسیون


نکته هایی برای انتخاب بهترین رنگ ها برای دکوراسیون

انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل، مهم ترین کاری است که برای طراحی دکوراسیون باید انجام داد. پیدا کردن رنگی مناسب برای دیوارها و رنگ آمیزی المان های اصلی دکوراسیون، اساسی ترین و اصلی ترین بخش طراحی و چیدمان دکوراسیون است.

 

در واقع می توان گفت که تمام انتخاب های دیگر ما در طراحی و انجام دکوراسیون، می تواند وابسته به همین عناصر اصلی باشد که پس از برگزیدن رنگ مناسب برای آنها شکل می گیرد.

 

بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل, ایده هایی برای انتخاب بهترین رنگ

رنگ آمیزی المان های اصلی دکوراسیون، اساسی ترین بخش طراحی و چیدمان دکوراسیون است

 

به همین دلیل چنین کاری به نظر چندان ساده نمی رسد. با شروع گزینش رنگ های مناسب، گستره وسیعی از انتخاب ها پیش رویمان قرار می گیرد که باعث می شود کار سختی در پیش داشته باشیم. برای اینکه این مسئله را حل کنیم، چند نکته و پیشنهاد مهم را در اینجا گردآوری کرده ایم که با استفاده از آنها می توانید فرآیند انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی را به امری ساده تر و آگاهانه تر تبدیل کنید و این کار را با اطمینان و دقت بالاتری به انجام برسانید.

 

طرح و رنگ پارچه ها را پیش از هر چیز انتخاب کنید

وقتی در مورد رنگ وسایل پارچه ای و بافتی صحبت می کنیم، اغلب منظورمان طرح نهایی این نوع وسایل است. به عنوان مثال در مورد رنگ پارچه مناسب برای پرده ها بدون در نظر گرفتن طرح کاملی از آنها که بتواند روی دیوارها و پنجره ها نصب شود، نمی توان اظهار نظر کرد. به همین دلیل انتخاب رنگ پارچه مبل ها نیز نمی تواند به شکلی کاملا ذهنی و صرفا با ایده پردازی شکل بگیرد. به عبارت دیگر باید مبلمان، پرده ها و دیگر وسایل را به شکلی کاملا عینی مشاهده کنید و سپس در مورد رنگ آنها تصمیم بگیرید.

 

بعد از آن می توانید کار ساده تری در پیش داشته باشید و در واقع رنگ این وسایل را به عنوان منبع الهامی برای انتخاب رنگ سایر بخش های دکوراسیون در نظر بگیرید. وقتی رنگ اولین المان دکوراتیو مشخص باشد، انتخاب های شما محدودتر خواهد شد و رنگ دیگر وسایل و سایر عناصر اصلی دکوراسیون را بر اساس همان رنگ اولیه انتخاب خواهید کرد. از آنجا که پارچه ها صرفا تک رنگ نیستند و می توانند دارای طرح های مختلف و چند رنگ باشند، می توان امیدوار بود که در ادامه، انتخاب هایتان با سادگی بیشتری همراه باشد و به این ترتیب بتوانید چند رنگ را به عنوان پایه رنگی دکوراسیون اتاق هایتان برگزینید.

 

انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون,بهترین رنگ برای دکوراسیون

انتخاب رنگ پارچه مبل ها نیز نمی تواند به شکلی کاملا ذهنی و صرفا با ایده پردازی شکل بگیرد

 

از فضاهای مجاور کمک بگیرید

وقتی در فضای داخلی خانه، از بخشی از آن وارد بخش دیگر می شوید، بهتر است نسبت به دکوراسیون و انتخاب رنگ های موجود در آنها، هماهنگی و ارتباط موثری را مشاهده کنید. اگر در این حین با تعدد رنگی قابل توجهی مواجه شوید، ممکن است این امر برایتان آزاردهنده باشد و نتوانید احساس مثبتی را نسبت به محیط خانه درک کنید. پس برای آنکه از نظر بصری بتوانید آرامش لازم را برقرار کنید، بهتر است رنگ های مورد نظرتان برای دکوراسیون اتاق های مختلف خانه، با یکدیگر قرابت و هماهنگی داشته باشند. معمولا توجه بیش از حد و وسواس زیاد در انتخاب رنگ ها می تواند مانعی بر سر راه این هارمونی رنگی باشد.

 

در چنین مواقعی اغلب افراد سعی می کنند، دکوراسیون هر یک از اتاق ها و بخش های مختلف خانه را به صورت کاملا مجزا و مستقل از یکدیگر انتخاب کنند و همین امر باعث می شود یکپارچگی لازم در دکوراسیون خانه شکل پیدا نکند. بنابراین پیش از انتخاب رنگ های دکوراسیون برای اتاق ها، سعی کنید دیگر فضاهای خانه و اتاق های مجاور را هم در نظر داشته باشید. به خصوص اگر فضاهای خانه دارای طراحی باز باشند، و با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده باشند، این هارمونی و هماهنگی رنگ ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

دکوراسیون فضاهای داخلی, نکاتی برای انتخاب رنگ دکوراسیون خانه

دکوراسیون هر یک از اتاق ها و بخش های خانه را به صورت کاملا مجزا و مستقل از یکدیگر انتخاب کنند

 

اهمیت نورپردازی را نادیده نگیرید

چه بخواهید و چه نخواهید، نوع نورپردازی اتاق ها و میزان نوردهی، می تواند تاثیر بسیار زیادی در ظاهر اتاق هایتان داشته باشد. هر کدام از منابع نوری که در دکوراسیون فضاهای داخلی به کار گرفته می شود، می تواند بر میزان تیرگی و روشنایی رنگ ها و حتی میزان گرمی و سردی آنها تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که اغلب حسی که نسبت به یک محیط داریم، در زمان های مختلف شبانه روز، متفاوت است. با در نظر گرفتن این موضوع می توانید رنگ های مورد نظرتان را برای دکوراسیون منزل، با توجه به نوع نورپردازی فضا انتخاب کنید.

 

بنابراین المان های اصلی دکوراسیون را پیش از انتخاب نهایی با توجه به میزان نوردهی مختلف در فضای اتاق ها تست کنید. زیرا حسی که نسبت به یک رنگ در ساعات میانی روز و در نور طبیعی خانه دارید، ممکن است در هنگام شب و با وجود منابع نور داخلی نداشته باشید. اگر نسبت به رنگ های انتخابی خودتان در هر دو حالت احساس مثبتی دارید، می توانید با خیال راحت دکوراسیون اتاق ها را با همان رنگ های مورد نظرتان طراحی کنید.

 

ایده هایی برای انتخاب بهترین رنگ, طراحی و دکوراسیون داخلی

نوع نورپردازی اتاق ها و میزان نوردهی، می تواند تاثیر بسیار زیادی در ظاهر اتاق هایتان داشته باشد

 

بافت رنگی را در نظر داشته باشید

در بسیاری از موارد، انتخاب یک رنگ مشخص و مورد علاقه تان نمی تواند تضمین کننده رضایت نهایی شما از آن رنگ ها باشد. این مسئله می تواند به بافت رنگی و پرداخت نهایی سطحی که رنگ مورد نظرتان روی آن اعمال می شود هم وابسته باشد. به عنوان مثال شاید به همین دلیل، رنگ مورد نظرتان برای مبلمان اتاق نشیمن، برای کاشی های حمام خانه یا برای دیوار اتاق خواب مناسب نباشد. در نتیجه انتخاب رنگ مورد علاقه شما برای دکوراسیون، تنها قدم اول خواهد بود و پس از آن باید به نوع پرداخت رنگی، متریالی که با آن رنگ آمیزی صورت می گیرد، و حتی میزان درخشندگی یا مات بودن سطوح هم توجه کنید.

 

بهترین رنگ برای دکوراسیون,بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل

به سلیقه و دانش تان اطمینان داشته باشید، و انتخاب هایتان را با در نظر گرفتن تمام جوانب انجام دهید

 

همین موضوع باعث می شود که فرایند انتخاب رنگ ها، چندان کار ساده ای نباشد. در واقع با در نظر گرفتن این مسئله می توان فهمید که چرا انتخاب رنگ ها به مهم ترین و اصلی ترین عامل در طراحی دکوراسیون فضاهای دخلی تبدیل شده است. علاوه بر آنکه گستره وسیعی از طیف های رنگی برای انتخاب و به کارگیری در اجزای مختلف دکوراسیون پیش رویتان قرار دارد، اعمال هر یک از آنها و شکل نهایی هر کدام از وسایل با رنگ های مختلف می تواند نتایجی بسیار متفاوت از آنچه انتظار دارید برایتان به همراه داشته باشد.

 

با تمام این اوصاف و با وجود پیچیدگی ها و دشواری هایی که در انجام طراحی دکوراسیون داخلی محیط و انتخاب رنگ های مناسب این کار وجود دارد، به سلیقه و دانش خودتان اطمینان داشته باشید، و انتخاب هایتان را با در نظر گرفتن تمام جوانب انجام دهید. اگر در هر مرحله از طراحی دکوراسیون منزلتان، دقت لازم را به خرج دهید و از مشاوره افراد متخصص و حرفه ای استفاده کنید، می توانید از نتیجه مطلوب تصمیم هایتان در انتهای کار مطمئن باشید.

 

منبع : bartarinha.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.