نکاتی برای پاک کردن انواع لکه ها

نکاتی برای پاک کردن انواع لکه ها

نکاتی برای پاک کردن انواع لکه ها

 

پاک کردن انواع لکه ها از روی لباس

 

برای شام بیرون رفته اید و ناگهان سر میز غذا، چنگال آغشته به سس روی لباس سفیدتان می افتد. بیرون از خانه مشغول بازی کردن هستید و ناگهان متوجه می شوید که زانوهایتان را لکه های سبز علف پوشانده است. و یا اینکه، هنگام پوشیدن لباس، یقه لباستان را با رژلب تزئین کرده اید.

 

اگر لباس مورد علاقه تان را پوشیده اید و یا از خریدن لباس های جدید برای بچه ها که بدون شک دوباره لکه دار خواهند شد، خسته شده‌اید، لازم نیست ناامید و آزرده خاطر شوید. لکه های خون و چای، روغن و … که به نظر پاک کردنشان غیر ممکن می آید، اگر از زاویه درست به آنها حمله کنید، آنقدر هم مستحکم نیستند. ما در اینجا چند نکته و ترفند را به شما آموزش می دهیم تا لکه های ناخواسته را از لباس هایتان بزدایید.

 

پاک کننده های اورژانسی لکه

لباس های مهمانی امشب را آماده گذاشته اید، غافل از اینکه سس گوجه در انتظار شماست. اگر بیرون و سر سفره شام چیزی را روی لباستان ریختید، نگران نباشید. تا زمانیکه نوشابه در اطراف شما هست، لزومی ندارد شب خود را خراب کنید.

 

مستقیم از بطری استفاده کنید. نوشابه یک لکه‌بر اورژانسی و بسیار قویست. برای استفاده از آن از یک پارچه تمیز و مرطوب کمک بگیرید.

 

اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، با ترکیب مقداری آب لیمو و پودر کرم تارتار، یک لکه‌بر قوی درست کنید. لباس ها را مانند همیشه با آن بشویید و لکه هایی را که فکر می‌کردید برای همیشه آنجا خواهند بود، دیگر روی لباس نخواهید دید.

 

لکه های علف

بازی همراه با خانواده می‌تواند سراسر سرگرمی و نشاط و خنده باشد. اما لکه های علف روی شلوار محبوبتان، ممکن است خنده را از لبان شما بگیرد. اگر از بیرون رفتن و بازی کردن با بچه‌ها، به دلیل اینکه بعداً باید لباسهایشان را بشویید و لکه های علف را جدا کنید، هراسان شده‌اید، دیگر لازم نیست نگران باشید. لکه‌های علف آنقدرها هم که تصور می‌کنید، شکست ناپذیر نیستند و با استفاده از یک مسواک کهنه و خمیردندان سفید می‌توان آنها را به راحتی از بین برد. اما حتماً باید از خمیر استفاده کنید و نه ژل دندان. مقداری خمیر دندان را روی لکه قرار دهید؛ سپس، مسواک را در آب تمیز فرو کرده و از آن برای خراشیدن و از بین بردن لکه استفاده کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا تمام آثار لکه ها پاک شود. در نهایت، قسمت لکه گرفته، و سپس، تمام لباس را بشویید.

 

لکه های خون

وقتی خود را زخمی می کنید، آخرین چیزی که به آن فکر می کنید، خونی شدن لباسها است. در این مواقع، معمولاً فکرتان را روی پیدا کردن بانداژ و احتمالاً، غش نکردن متمرکز می‌کنید. زخمی شدن به اندازه کافی اتفاق بدی است و لازم نیست که ساعتها را صرف پاک کرن لکه های خون روی لباس بکنید.

 

برای از بین بردن لکه‌های خون روی لباس، از هیدروژن پراکسید ( یا آب اکسیژنه) ۳ درصد استفاده کنید. آب اکسیژنه را می‌توانید از داروخانه تهیه کنید. لکه را در آب اکسیژنه فرو ببرید. از ناخن انگشت یا لبه کارد برای شل کردن لکه استفاده کنید و سپس، آن را با آب اکسیژنه بیشتر بشویید. در بیشتر موارد، به خصوص در مورد لکه‌های خونی، اگر سریعاً، و قبل از اینکه لکه فرصت خشک شدن پیدا کنید، اقدام به پاک کردن لکه کنید، شانس بهتری برای از بین بردن آن خواهید داشت.

 

یکی دیگر از روشها برای پاک کردن لکه های خون از لباس، مرطوب کردن قسمت لکه گرفته لباس با استفاده از آب و پاشیدن مقداری نمک روی آن است. بعد از انجام اینکار، نصف لکه را به نصف دیگر آن بسابید تا نمک به خوبی آن را شل کند. سپس، فوراً لباس را بشویید.

 

لکه های یقه لباس

برای از بین بردن لکه‌های یقه لباس، نیازی به یک شوینده خاص ندارید. چه لباس کار باشد و چه لباس مهمانی، لکه‌های دور یقه را می‌توان با ماده‌ای که بدون شک در خانه یافت می‌شود، به آسانی برداشت. کافیست مقداری شامپو، هر نوع شامپویی، حتی شامپوهای ارزان را روی یقه لباس ریخته و یقه را به هم بمالید و سپس، بشویید.

 

لکه های رژلب

برای پاک کردن لکه های رژلب این کلک ساده را بکار ببرید. لکه های رژلب روی پارچه های تیره را می توان با استفاده از یک تکه نان برداشت. لازم نیست ساندویچ را ضایع کنید؛ تنها یک تکه از قسمات انتهایی نان کافیست. وسط نرم نان را به آرامی روی لکه بمالید تا زمانیکه تمام لکه را برمی دارد. نقطه های باقیمانده را با یک مسواک تمیز و دارای برس نرم پاک کنید.

 

لکه های رژلب روی پارچه های تیره را می توان با استفاده از یک تکه نان برداشت

 

لکه های چربی

وقتی مرغ سرخ کرده بعنوان نهار روی میز می‌گذارید، شاید به لکه‌های چربی که پاک کردن آنها تقریباً غیرممکن می‌نماید، هم اندیشیده باشید. مقداری نشاسته ذرت روی لکه بپاشید. بگذارید نشاسته با چربی به خوبی مخلوط شود و چند دقیقه روی آن بماند. سپس، با استفاده یک برس، آن را پاک کنید. لکه چربی بلافاصله از بین میرود.

 

لکه های چربی طبیعی

اگر لکه های چربی روی بالش شما را ایجاد شده، نگران نباشید. لکه های روی بالش را معمولاً روغن‌های طبیعی پوست ایجاد می کنند. معمولا انداختن آنها در لباسشویی لکه‌ها را از بین می‌برد. اما، گاهی نیز این روش چاره ساز نیست و باید راه دیگری را امتحان کرد.

 

لکه‌های روی بالش را با شامپو پاک کنید (درست مانند چربی روی مو). به همین آسانی! تنها کافیست مقداری شامپو روی لکه بریزید و آن را بسابید و در نهایت، بشویید.

 

حالا می توانید شب ها با خیال راحت بخوابید.

 

لکه های جوهر

اگر تابحال خودکار را در جیبتان نگه می داشتید، حتماً می دانید اصلاً نمی توان به جوهر آن اعتماد کرد و بارها پیراهن هایتان جوهری شده است. با اینحال، لازم نیست آنها را دور بیاندازید و می توانید دوباره بپوشید.

 

اگر جوهر روی لباس شما ریخت، کمی الکل روی آن ریخته و بسابید و با استفاده از یک پارچه تمیز و سفید آن را پاک کنید. یکی دیگر از روش های قدیمی برای پاک کردن لکه جوهر روی لباس و دیگر پارچه ها، خیس کردن یک اسفنج با شیر و سابیدن لکه با آن است تا زمانیکه لکه برداشته شود.

 

کمی الکل روی لکه جوهر بریزید و بسابید و با یک پارچه تمیز و سفید آن را پاک کنید

 

لکه چای

از بودن لکه‌های چای روی لباس ها عصبانی نشوید. اگر خودتان را نسوزانید، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. با کمی شکر، لکه چای را می توانید از بین ببرید.

 

همزمان با اضافه کردن شکر به آب، آن را هم بزنید تا در نهایت یک محلول غلیظ و شیرین ایجاد شود. شکر را آنقدر اضافه کنید که دیگر در آب حل نشود (آب گرم حل کردن شکر را آسانتر می‌کند). برای پاک کردن لکه‌های چای از لباس تا پارچه‌های رومیزی، لکه را چند دقیقه در محلول فرو ببرید و سپس با آب بشویید.

 

با کمی حوصله و روش درست می توان بهترین روش برای پاک کردن لکه ها از روی لباس را پیدا کرد.

 

با کمی شکر، لکه چای را می توانید از بین ببرید

 

منبع : banooyeshahr.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.